کسری بودجه ۱۹ هزار میلیاردی سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۶

    کد خبر :119608

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در جلسه با مسئولان سازمان تامین اجتماعی کسری بودجه این سازمان در سالجاری، حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

محمدرضا تابش گفت: درجلسه عصر دیروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آخرین وضعیت تادیه بدهی دولت به صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگی کشوری با حضور مسئولان ذیربط مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اعلام این خبر گفت: بنا به قانون بودجه سال ۱۳۹۶، مجموع بودجه سازمان تامین اجتماعی در این سال ۸۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می باشد که ۶۰ هزار میلیارد تومان آن از درآمدهای تامین اجتماعی حاصل می شود و ۲۲ هزار میلیارد تومان نیز سهم دولت است که بابت تکالیفی که دولت و مجلس برعهده این سازمان نهاده، از قبیل معافیت کارگاههای زیر ۵ نفر، قالیبافان، باربران، صاحبان حِرف وصنایع دستی و… باید پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در طرف مصارف در سال ۹۶ نیز ۱۸ هزار ۹۰۰ میلیارد تومان صرف درمان افراد خواهد شد. در مبحث مستمری، ۳۵ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری و ۱۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان بابت بیمه از کارافتادگی و ۲ هزار میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه مدت باید پرداخت شود. همچنین حدود ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه های اداری برای این سال پیش بینی شده است.

تابش افزود: در این جلسه کسری بودجه این سازمان در سالجاری، حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان برآورد شد. برای جلوگیری از ورشکستگی این سازمان و ممانعت از کمک بگیرشدن آن از دولت همانند صندوق های بازنشستگی، بر تلاش برای استقلال این سازمان و تهاتر بدهی های دولت با واگذاری شرکتهای دولتی به قیمت واقعی تاکید گردید.

وی در پایان تصریح کرد: بازدهی شرکتهای تحت پوشش شستا نیز نامناسب ارزیابی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید