وزیر خارجه بحرین:

برجام در آستانه نابودی است!/آغاز عملیات گسترده ارتش ترکیه در خاک سوریه

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۳۹
    کد خبر :119467

اظهارات ضد ایرانی جدید وزیر خارجه بحرین، هماهنگی ترکیه و روسیه در ادلب، سفر سرنوشت ساز رئیس پارلمان عراق به اربیل و سخنان اردوغان در مورد اقدام نظامی در سوریه از جمله مهم ترین تحولات خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. از سوی دیگر، حمله توپخانه ای اسرائیل به نوار غزه نیز از جمله خبرهای مهم شب گذشته بوده است.
رژیم صهیونیستی در پی ادعای شلیک یک راکت از غزه به شهرک اشکول واقع در جنوب فلسطین اشغالی، باریکه غزه را با توپخانه هدف قرار داد.

به گزارش بامداد دوشنبه خبرگزاری فلسطینی معا، یکی از مراکز نیروهای مقاومت در منطقه ابوصفیه در شرق اردوگاه المغازی واقع در مرکز غزه شامگاه یکشنبه هدف حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

همچنین منابع محلی از تجمع چند دستگاه خودروی جیپ ارتش رژیم صهیونیستی در گذرگاه کرم ابوسالم خبردادند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که تانک های این رژیم در واکنش به شلیک یک فروند راکت از غزه به سمت شهرک اشکول، یک مرکز شناسایی متعلق به حماس را در جنوب غره منهدم کردند.

در این بیانیه جنبش حماس مسئول هرگونه حمله از غزه به فلسطین اشغالی معرفی شده است.

وزیر خارجه بحرین: برجام در آستانه نابودی است!

وزیر خارجه بحرین در تازه ترین اظهارات ضد ایرانی مدعی شد که ایران کشوری تهدید کننده است.

«خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» عصر یکشنبه و به دنبال سخنرانی‌های سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در حساب توییتری خود مدعی شد که ایران کشوری تهدید کننده است و ابراز داشت که سید حسن نصرالله از ایران حمایت می‌کند.

وزیر خارجه بحرین که در توییت‌های خود همیشه ارادتش به اربابان سعودی خود را نشان می‌دهد، نوشت: «عربستان سعودی با احترامی که دنیا به قدرت مواضع و اراده راسخ و طرح توسعه عظیمش دارد، ایران و حزب‌الله را ناراحت کرده است».

وی گفت که «جشن توافق هسته‌ای تمام شده و دیگر کور سویی ندارد به همین دلیل به دنبال راه خروجی هستند».

دبیر کل حزب‌الله لبنان امروز در سخنرانی خود عربستان را مسبب اوضاع یمن دانست و تأکید کرد که این کشور مانع گفت‌وگو یمنی-یمنی و بحرینی-بحرینی می‌شود.

اظهارات توهین آمیز وزیر خارجه بحرین در خصوص ایران و حزب‌الله در حالی منتشر می‌شود که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید نکند.

ایلدریم: در عملیات ادلب با روسیه هماهنگ هستیم

نخست‌ وزیر ترکیه اعلام کرد که آنکارا در عملیات ارتش این کشور در ادلب سوریه با مسکو هماهنگ است.

به گزارش حریت، «بنعلی ایلدریم» نخست‌ وزیر ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد که آنکارا در عملیات ارتش این کشور در ادلب سوریه با مسکو هماهنگ است.

وزیر خارجه بحرین: برجام در آستانه نابودی است!/آغاز عملیات گسترده ارتش ترکیه در خاک سوریه/ حمله توپخانه ای اسرائیل به نوار غزه/ سفر سرنوشت ساز رئیس پارلمان عراق به اربیل

نخست‌ وزیر ترکیه در این خصوص گفت: امنیت در ادلب را برقرار می‌ کنیم.

لازم به ذکر است، نیروهای ارتش ترکیه از روز گذشته و با دستور رئیس جمهور این کشور وارد منطقه کاهش تنش در ادلب واقع در سوریه شده‌اند.

سفر سرنوشت ساز رئیس پارلمان عراق به اربیل

رئیس پارلمان عراق به اربیل سفر کرده تا با رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کند.

به گزارش رسانه های عراقی، “سلیم الجبوری” رئیس پارلمان عراق به اربیل سفر کرده تا با “مسعود بارزانی” رئیس اقلیم کردستان دیدار و گفت‌وگو کند.

هنوز جزدیات و نتایج این سفر منتشر نشده است اما به نظر می رسد این سفر با هماهنگی بغداد انجام نشده است.

اردوغان: از تحولات عراق و سوریه نمی‌ترسیم!

رجب طیب اردوغان در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه در استان غربی افیون قره حصار ترکیه با تاکید بر اینکه تحولات سوریه و عراق مستقیما با امنیت ملی ترکیه مرتبط است گفت: آنکارا مانع از ایجاد منطقه ترور از مرز عفرین در سوریه تا مدیترانه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از آنکارا، رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه آنکارا ترجیح می دهد به جای رویارویی با تهدیدات امنیتی در منطقه با اتخاذ تدابیر گام به گام اینگونه تهدیدات را ریشه کن کند، عملیات سپر فرات را گام نخست خواند و از آغاز عملیاتی دیگر در استان ادلب سوریه خبر داد.

وزیر خارجه بحرین: برجام در آستانه نابودی است!/آغاز عملیات گسترده ارتش ترکیه در خاک سوریه/ حمله توپخانه ای اسرائیل به نوار غزه/ سفر سرنوشت ساز رئیس پارلمان عراق به اربیل

وی خاطر نشان کرد، عملیات در استان ادلب با حمایت نیروهای ارتش آزاد سوریه که از دیروز آغاز شده ادامه دارد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد، آنکارا در استان ادلب با نیروهای ارتش آزاد سوریه و روسیه در خارج از مرزهای این استان همکاری می کند.

مقامات ترکیه آغاز همکاری جدید نظامی در استان ادلب سوریه را بخشی از توافق با روسیه و ایران در راستای راه اندازی مناطق عاری از خشونت و تنش در سوریه توصیف کردند.

مقامات نظامی ترکیه همچنین از استقرار واحدهای مجهز نظامی این کشور در مناطق مرزی با سوریه خبر دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید