قالیباف: 4 درصدی ها سایت کارانه را تعطیل کردند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۱:۱۹
    کد خبر :11935

قالیباف گفت: من سایت کارانه را راه‌اندازی کردم، اما چهار درصدی‌ها این کار را با سایت ما می‌کنند. ما گفتیم یک تایمر برای وعده خود مبنی بر ایجاد پنج میلیون شغل می‌گذاریم تا روز به روز مشخص شود، وعده پنج میلیون شغل، چقدر محقق می‌شود.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در دیدار محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: شما یک مدیر کارآزموده، جهادی و انقلابی هستید و تجربیات گران‌سنگی در دوران دفاع مقدس و مدیریت شهری داشته‌اید.

وی با بیان اینکه شما هر کجا حضور پیدا کردید، موفق بودید، آرزو می‌کنیم در این صحنه نیز موفق باشید، ادامه داد: خداوند توفیق دهد آنچه که خیر و صلاح مردم است، عملی شود.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه استان لرستان همیشه در صحنه‌های انقلاب پیشتاز بوده‌، افزود: در این انتخابات نیز مردم با آمادگی کامل و شناخت بیشتری حاضر می‌شوند و آماده هستند حماسه بی‌نظیری خلق کنند.

میرعمادی تاکید کرد: در استان لرستان وحدت، انسجام، شور و نشاط لازم برای انتخابات به وجود آمده و فضا نیز فضای بسیار مناسبی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اعلام اینکه مردم استان لرستان در محرومیت به سر می‌برند و آمار بیکاری نیز در این استان فراوان است، گفت: هم‌اکنون آمار رسمی بیکاری در استان لرستان 13.5 درصد اعلام شده و از این نظر جزو اولین استان‌ها در زمینه بیکاری به شمار می‌رود، این در حالی است که نیروهای تحصیل کرده زیادی در این استان وجود دارد. لرستان نیروی انسانی دانا و توانایی دارد که در جای خود مورد استفاده قرار نگرفته‌اند؛ امیدواریم عرصه باز شود تا خود این نیروها بتوانند در جهت آبادانی استان خود تلاش کنند.

قالیباف نیز در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: مردم ما سزاوار مشکلات فعلی کشور نیستند. غصه اصلی ما این است که شاهدیم کشور ما پنج برابر جمعیت خودش ظرفیت‌های مادی دارد، اما با چنین مشکلاتی روبرو هستیم.

وی افزود: حوزه نیروی انسانی نیز امروز جزو سرمایه‌های بزرگ ماست به نحوی که آرزوی همه کشورهای پیشرفته این است که چنین نیروی جوان و تحصیل کرده‌ای در کشورشان وجود داشته باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: غصه اینجاست که ما این امکانات و سرمایه انسانی را داریم، اما با این وجود شاهد چنین مشکلاتی در محلات «دل‌سفید» خرم‌آباد و دیگر مناطق محروم این شهر و کشور هستیم.

قالیباف تصریح کرد: در بازدیدها و سرکشی‌ها شاهد هستیم خانواده‌ها هر کاری که باید برای انقلاب می‌کردند، انجام دادند، اما هم اکنون از حداقل زندگی هم برخوردار نیستند، این نشان می‌دهد در کشور دچار مشکل مدیریتی هستیم که نمی‌توانیم این مسائل را حل و فصل کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه رویکردها دچار اشکال است و نوع نگاه به حل مشکلات نیز اصلاح نمی‌شود. این مورد از گناهان نابخشودنی است که با وجود چنین ظرفیت‌هایی، جوانان ما دچار مشکل می‌شوند.

کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز فاصله بین یک جوان تحصیل کرده، با مهارت و سالم با اعتیاد تنها در داشتن یک شغل است. وقتی شغل وجود ندارد، این جوان به سرعت از بین می‌رود و در این میان کاری هم از دست خانواده‌ها بر نمی‌آید.

قالیباف با بیان اینکه همه حرف‌هایی که من بیان کردم در سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری، سند چشم‌انداز و برنامه ششم توسعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: این امور  تکلیف قانونی به زمین مانده‌ای است که باید انجام می‌دادند، ولی انجام ندادند؛ بنده از ایجاد پنج میلیون شغل سخن گفتم، اما گفتند نمی‌شود این میزان شغل  ایجاد کرد، این در حالی است که اگر این کار انجام نشود یک بحران بزرگ اجتماعی در پیش داریم.

وی افزود: متولدان سال 1364 کشور یک میلیون و 864 هزار نفر هستند که همه این افراد امروز  در سن 32 سالگی قرار دارند. تا سال 1374 رشد جمعیت مقداری کنترل پیدا کرد و به صورت متوسط سالی یک میلیون و 250 هزار نفر به جمعیت اضافه شد، اما باید توجه داشته باشیم هم‌اکنون بیکاران قبلی باقی مانده‌اند و در کنار این هر سال یک میلیون و 250 هزار نفر به جمعیت بیکاران اضافه می‌شود. چطور یک مدیر می‌تواند بگوید نمی‌شود شغل ایجاد کرد؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: ما در تهران رسم داریم برای هر کاری یک تایمر می‌گذاریم تا به مردم بگوییم این پروژه در چه مدت زمانی به پایان می‌رسد. من سایت کارانه را راه‌اندازی کردم، اما چهار درصدی‌ها این کار را با سایت ما می‌کنند. ما گفتیم یک تایمر برای وعده خود مبنی بر ایجاد پنج میلیون شغل می‌گذاریم تا روز به روز مشخص شود، وعده پنج میلیون شغل، چقدر محقق می‌شود.

قالیباف در پایان عنوان کرد: انسان باید حال کار کردن داشته باشد. من پس از دوران دفاع مقدس تاکنون امکان ندارد یک اذان صبح در خانه مانده باشم، بلکه هر روز از اذان صبح تا آخر شب بیرون از منزل هستم. در کشور هم باید فعالیت جدی در این بخش اتفاق بیفتد و در کنار آن از نیروهای جوان استفاده شود. بزرگ‌ترین گناه مدیران امروز ما این است که مردم را از صحنه خارج کرده‌اند، نه خودشان کار می‌کنند و نه می‌گذارند مردم کار کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید