مورخ آمریکایی نظر رهبر انقلاب درباره آمریکا را تایید کرد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ۸:۴۷
    کد خبر :119308

مورخ آمریکایی در مطلبی نوشت: اینک ترامپ و افراد جنگ طلبی چون سناتور «تام کاتن» قصد دبه کردن در توافق و عقب نشینی از تعهدهای داده شده را دارند.

«خوان کول» مورخ آمریکایی در تازه‌ترین یادداشت پیرامون برجام، با اشاره به تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در برهم زدن توافق و سخنان آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب ایران که دولت آمریکا را «غیر قابل اعتماد» و «اهل دبه» نامیده بود، نوشت: «آیت الله خامنه‌ای در این زمینه درست می‌گفت. در واقع آمریکا عامل اصلی آوارگی و فقر چهار میلیون فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی در زیر پای چکمه‌های نظامی اسرائیلی‌های راست افراطی است. این تجاوز آمریکا به عراق و اشغال این کشور بود که منطقه را بی‌ثبات ساخت. عملیات مخفیانه آمریکا از کودتا گرفته تا حمله با هواپیماهای بدون سرنشین همگی آشفتگی و ناامنی را در منطقه گسترش داده‌اند.»

خوان کول در بخش دیگر این یادداشت عنوان داشت: «ایران با این شرط وارد مذاکرات شد که تحریم‌ها لغو خواهند شد. تحریم‌هایی که به اقتصاد ایران آسیب رسانده و زندگی اهالی این کشور را در خطر قرار داد. اینک در حالی‌که تحریم‌های بین‌المللی لغو شده‌اند، همانطور که آیت‌الله خامنه‌ای پیش بینی کرده بود، کنگره آمریکا تحریم‌ها را شدت بخشید.»

نویسنده ادامه داد: «اینک بسیاری از شرکت‌های اروپایی از تحریم‌های آمریکا می‌ترسند و در ایران سرمایه گذاری نمی‌کنند. ایران نیز در جریان مذاکره یک ابزار بازدارنده بزرگ را کنار گذاشت (برنامه هسته‌ای به منظور جلوگیری از تهاجم دشمنان را کنار گذاشت در حالی‌که هیچ بمبی نیز ساخته نشد) و تقریبا در این زمینه چیزی ندارد. اینک ترامپ و افراد جنگ طلبی، چون سناتور «تام کاتن» قصد دارند ببینند آیا آمریکا می‌تواند به طور کامل با دبه کردن از توافق عقب نشینی کرده تا در تعهدهای خود تجدید نظر کنند. تن‌ها دلیل برای دبه درآوردن در برجام نیز مهیا نمودن زمینه برای جنگ علیه این کشور است.»

خوان کول در خاتمه ضمن اشاره به یکی از بیانات رهبری ایران پس از توافق و ذکر عدم پایبندی آمریکا به وعده‌های داده شده نوشت: با این تفاصیل، شگفت آور نیست که آیت‌الله خامنه‌ای چنین احساسی به ترامپ داشته باشد. جهان نیز نظاره گر فردی خطرناک، چون ترامپ در راس امور است و با چنین رئیس جمهوری امنیت ملی آمریکا بیشتر لطمه می‌بیند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید