واشنگتن پست: طردکردن کورکر از سوی ترامپ، سرنوشت برجام را به خطر می‌اندازد

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ۸:۳۶
    کد خبر :119295

واشنگتن پست، طرد شدن رئیس کمیته روابط خارجی سنا توسط رئیس جمهور آمریکا را عامل به خطر افتادن سرنوشت برجام توصیف کرد.

به گزارش بازتاب روزنامه «واشنگتن پست» درپی جدال لفظی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا نوشت این کار تصمیم‌گیری بر سر توافق هسته‌ای ایران را به خطر می‌اندازد.

این روزنامه با بیان اینکه «طرد کردن» کورکر توسط ترامپ، خطراتی را در زمان بررسی برجام در سنا ایجاد می‌کند، نوشت اگر ترامپ برجام را تایید نکرده و آن را به کنگره بفرستد، کورکر یکی از پیشگامان در تعیین سرنوشت توافق هسته‌ای ایران خواهد بود.

واشنگتن پست افزود که کورکر حتی می‌تواند کنگره را به تصمیمی برای بازگرداندن تحریم‌های مختلف علیه ایران ترغیب کند.

ترامپ روز شنبه در توئیتر خود نوشت: «او همچنین می‌خواست وزیر خارجه شود، اما من گفتم “نه، ممنون”. او تا حد زیادی باعث و بانی این توافق وحشتناک با ایران است.»

کورکر نیز در پاسخ به او گفته بود: «باعث شرمساری است که کاخ سفید تبدیل شده به آسایشگاه. گویا امروز صبح یکی از مسئولان آسایشگاه حضور نداشته است.»

بعد از این توئیت کورکر، ترامپ دوباره نوشت:« باب کورکر توافق ایران را به ما داد، … (در حالی که) ما به طرح سلامت و طرحی برای اصلاح و کاهش مالیات نیاز داریم. ما به کسانی که کار از آنها برآید نیاز داریم.»

ترامپ اگر تا 6 روز دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام نکند و بررسی این مسئله را به کنگره بفرستد، قانونگذاران آمریکایی 60 روز فرصت خواهند داشت که درباره بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تصمیم بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید