جعفر کوشا در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اظهارات رئیس‌ کل دادگستری استان تهران، مبنی بر ابلاغ منع تعقیب متهم ردیف دوم پرونده بنیتا در موضوع قتل به خانواده مقتول و امضای این ابلاغیه از سوی اولیای دم، گفت: قطعاً این گفته آقای اسماعیلی درست است.

وی افزود: اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که خانواده بنیتا به هیچ عنوان از قوانین اطلاعی نداشتند و زمانی که اقدام به امضای ابلاغیه کردند وکیلی نداشتند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: در حال حاضر تکلیف شده است که در دادگاه بزه‌دیده یا شاکی و یا اولیای دم در صورت نداشتن وکیل، دادگاه به آنها وکیلی را معرفی کند که من هم به عنوان وکیل تسخیری به خانواده بنیتا معرفی شدم اما این در حالی است که این خانواده در زمان رسیدگی پرونده در دادسرا هیچ وکیلی نداشتند.

کوشا تأکید کرد: این در حالی است که متهم پرونده از همان ابتدا با داشتن وکیل تسخیری از جزئیات امر به خوبی آگاه شده بود، متأسفانه این ضعف قانون است که دادسرا تکلیف نمی‌کند که بزه‌دیده هم در جریان رسیدگی پرونده در دادسرا وکیل داشته باشد که البته ما این ضعف را مطرح کرده‌ایم و ظاهراً قرار شده مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: متأسفانه پدر و مادر بنیتا به لحاظ اینکه توانایی گرفتن وکیل را نداشتند، فقط در مرحله دادگاه توانستم آنها را همراهی کنم و افرادی که عنوان می‌کنند خانواده بنیتا ابلاغیه را امضاء کرده‌اند این موضوعات را در نظر نمی‌گیرند.

کوشا اظهار داشت: نکته مهم اینجاست که در دادسرای پاکدشت نسبت به هر دو متهم اتهام مشارکت در قتل عمد صادر شد اما زمانی که پرونده به دادگاه تهران ارجاع شد، آقایان تنها نسبت به متهم ردیف اول قرار مشارکت در قتل را صادر کردند.

وی ادامه داد: خانواده بنیتا عنوان کردند که به هیچ عنوان اطلاعی نداشتند که ابلاغیه قرار منع تعقیب را امضاء می‌کنند، البته این موضوع طبیعی است چرا که وقتی وکیل نداشته باشند و به درستی توجیه نشوند نمی‌دانند موضوع از چه قرار است، در هر صورت این ابلاغیه امضاء شده اما ما نسبت به روند رسیدگی و صدور قرار منع تعقیب اعتراض کرده‌ایم، اما سؤال اینجاست که نماینده دادستان و قاضی این موضوع را قتل عمد می‌دانند یا نه؟ اگر قتل عمد می‌دانند مشارکت را در نظر می‌گیرند یا خیر؟

وی در پایان گفت:‌ در صورتی که دیوان عالی کشور اعتراض ما را بپذیرد پرونده مجدداً مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.