اعتراض بنکسی به خروج از اتحادیه اروپا با یک نقاشی دیواری بزرگ

    کد خبر :11865

بنکسی هنرمند مشهور بریتانیایی اعتراضش به جدا شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا را با یک نقاشی دیواری در بندر دوور به تصویر کشید.

 در نقاشی دیواری بزرگ بنکسی در بندر دوور تصویر کارگری به چشم می‌خورد که در حال کندن یک ستاره از ۱۲ ستاره طلایی پرچم اتحادیه اروپا است. بندر دوور مکانی است که انگلستان را به بندر کاله در فرانسه متصل می‌کند.

بنکسی که هویتش تا امروز ناشناس باقی مانده است، تصویری از این نقاشی بزرگ دیواری را یکشنبه در اینستاگرام گذاشت. نماینده بنکسی نیز تایید کرد که این نقاشی دیواری اثر او است.

این نقاشی دیواری یک شبه خلق شده است. نکته قابل توجه این نقاشی همزمانی آن با انتخابات ریاست‌جمهوری در فرانسه بود. صخره‌های سفید دوور به عنوان نمادی که هنگام ورود و خروج به انگلستان دیده می‌شود در فرایند برگزیت به نمادی مهم برای تبلیغ تبدیل شده بود.

بنکسی سال ۲۰۱۵ در کمپ مهاجران بندر کاله یک سری نقاشی دیواری کشید و به سیاست‌ ایجاد هراس از ورود مهاجران به اروپا اعتراض کرد. او در یکی از این نقاشی‌ها استیو جابز بنیان‌گذار شرکت اپل را تصویر کرده بود تا نشان دهد که فرزند یک مهاجر اهل سوریه می‌تواند به چه جایگاهی دست پیدا کند.

او علاوه بر این چندی پیش در ماه مارس هتلی در بیت‌لحم و در نزدیکی دیوار حایل رژیم صهیونیستی افتتاح کرد و آن را هتلی با زشت‌ترین چشم‌انداز جهان نامید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید