ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده در جاده‌ها

    کد خبر :118644

علیخانی با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده در جاده‌ها اظهار داشت: به دلیل ممنوعیت تردد این کامیون‌ها در خارج از شهر و کنترل پلیس راهور در جاده‌ها، رانندگان کامیون‌های فرسوده برای امرار معاش و درآمدزایی به داخل شهر می‌آیند، در نتیجه لازم است تا برای کنترل این وضعیت و عواقب ناشی از آن مانند حادثه اخیر، فکری شود.

محمد علیخانی رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی پنجم شهر تهران در واکنش به حادثه برخورد کامیونی با چند خودروسواری در ولنجک که روز(چهارشنبه) اتفاق افتاد، اظهار کرد: برای تردد کامیون‌ها در شهر تهران همان ضوابط و قوانین قبلی که از نظر ساعت تردد لحاظ شده جاری است و کنترل اجرای این قوانین با پلیس راهنمایی و رانندگی است.

علیخانی افزود: با توجه به زمان وقوع حادثه، این کامیون برخلاف قانون در حال تردد در سطح شهر بود که این حادثه را ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: البته بارها شاهد بودم که برخی از کامیون‌ها حتی در شب به دلیل خلوت بودن بزرگراه‌ها و خیابان‌ها، با سرعت بالا حرکت می‌کنند که این موضوع بسیار خطرناک است و باید نظارت و کنترل بیشتری توسط پلیس صورت گیرد.

رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی پنجم شهر تهران ادامه داد: طبق اخباری که از رسانه ها در خصوص این کامیون دریافت کردم، عمر این کامیون بالای 35 سال است و جزء خودروهای فرسوده محسوب می‌شود، لذا تردد این گونه کامیون‌ها در سطح شهر خطرساز است.

علیخانی با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده در جاده‌ها اظهار داشت: به دلیل ممنوعیت تردد این کامیون‌ها در خارج از شهر و کنترل پلیس راهور در جاده‌ها، رانندگان کامیون‌های فرسوده برای امرار معاش و درآمدزایی به داخل شهر می‌آیند، در نتیجه لازم است تا برای کنترل این وضعیت و عواقب ناشی از آن مانند حادثه اخیر، فکری شود.

وی اضافه کرد : باید همه جوانب را در نظر بگیریم، چراکه با توجه به مشکلات اقتصادی و گران بودن کامیون‌ها، توان مالی بسیاری از راننده‌های کامیون‌های فرسوده اجازه تعویض یا تعمیر و نوسازی را به آن‌ها نمی‌دهد، وگرنه خود رانندگان هم دوست دارند که خودروی نو و سالم داشته باشند. بنابراین نیاز دارند که حمایت شوند و برای آن‌ها تسهیلات ویژه در نظر گرفته شود و ما موضوع ممنوعیت تردد کامیون‌های فرسوده را که منوط بر ارائه تسهیلات نوسازی است، در جلسات آتی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا بررسی و پیگیری می‌کنیم.

رئیس کمیسون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی پنجم شهر تهران با تاکید بر لزوم اتخاذ روش‌های نوین در سیستم مدیریت شهریادامه داد: با اتخاذ سیاست‌های جدید و استفاده از ایده‌های نو می‌توانیم از ترددهای خطرساز که باعث آلودگی هوا و ترافیک شهری هم می‌شوند، جلوگیری کنیم.

علیخانی اضافه کرد: در شهر مشهد برای کاهش تردد کامیون‌های حمل نخاله‌های ساختمانی، باکس‌های بزرگی را در نقاط مختلف شهر و محلات آن جاگذاری کرده اند تا مردم نخاله‌های ساختمانی خود را به راحتی به آن جا انتقال دهند تا کامیون‌ها دائما در کوچه و خیابان تردد نکنند، بنابراین با عملی کردن چنین ایده‌هایی می‌توانیم از تردد‌های فراوان و خطرآفرین خودروهای سنگین جلوگیری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید