درخشش «نگهبانان کهکشان» در سینما

    کد خبر :11862

دیزنی به سنت ساخت دنباله‌های موفق سینمایی ادامه داد و این بار با فیلم «نگهبانان کهکشان» گیشه سینمای آمریکا را تسخیر کرد.

 فروش جهانی دنباله فیلم ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان» به ۴۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسید. این فیلم در گیشه سینمای آمریکا نیز پرفروش‌ترین اثر بود و در افتتاحیه‌ای توفانی ۱۴۵ میلیون دلار فروش داشت. این در حالی است که دیگر فیلم‌های جدید اکران آمریکا در گیشه چندان موفق نبودند.

همکاری موفق کمپانی‌های دیزنی و مارول حضور یک اثر ابرقهرمانی موفق در گیشه تابستانی را به یک رسم تبدیل کرده و در پنج سال گذشته همواره یک اثر از این دو غول بزرگ دنیای سرگرمی گیشه این زمان از سال را تسخیر کرده است.

امسال نوبت قسمت دوم «نگهبانان کهکشان» به کارگردانی جیمزگان بود که پس از اکرانی گسترده در بیش از چهار هزار سالن سینمای آمریکای شمالی تنها در سه روز نخست اکران به فروشی برابر با ۱۴۵ میلیون دلار دست پیدا کرد. این میزان فروش ۵۴ درصد بیشتر از فروش افتتاحیه قسمت اول فیلم در زمانی مشابه است. بر اساس آمار منتشر شده بیش از ۵۶ درصد تماشاگران این فیلم را مردان و ۴۰ درصد آن‌ها را افراد بالای ۲۵ سال تشکیل می‌دادند.

اکران جهانی این اثر ابر قهرمانی یک هفته پیش از اکران فیلم در آمریکا شروع شده است. «نگهبانان کهکشان ۲» هفته گذشته خارج از آمریکا در ۵۵ کشور اکران شد و در سه روز پایانی هفته به فروشی برابر با ۱۲۴ میلیون دست پیدا کرد. مجموع فروش خارجی این فیلم خیلی زود به ۲۸۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسیده است. چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمای جهان پس از آمریکا در فروش «نگهبانان کهکشان»‌ بیشترین سهم را داشت.

کمپانی دیزنی پس از فروش موفق «نگهبانان کهکشان» اعلام کرد که مجموع فروش آثار سینمایی استودیوی مارول از مرز ۱۱ میلیارد دلار عبور کرده که در نوع خود بی‌نظیر است.

در قسمت تازه «نگهبانان کهکشان» کریس پرت نقش «استار لرد/ پیتر کوییل» را بازی می‌کند که برای مبارزه با نیروهای اهریمنی گروهش را گرد هم جمع می‌کند و در عین حال دنبال پی‌بردن به اسرار کودکی و والدینش است. زویی سالدانا، دیو باتیستا و کارن گیلان دیگر بازیگران این اثر سینمایی هستند، و وین دیزل و بردلی کوپر نیز در آن صداپیشگی می‌کنند. در این قسمت از «نگهبانان کهکشان» شاهد حضور بازیگران سرشناسی چون سیلوستر استالونه و کرت راسل هستیم.

قسمت نخست «نگهبانان کهکشان» ماه اوت سال ۲۰۱۴ به سینما عرضه شد و در افتتاحیه بیش از ۹۴ میلیون دلار فروش داشت. قسمت نخست این فیلم ابرقهرمانی در پایان با فروش جهانی ۷۷۳ میلیون دلار به کار خود پایان داد.

از دیگر فیلم‌های مطرح در حال اکران می‌توان به «سرنوشت خشمگین‌»‌ اشاره کرد که در سه روز پایانی هفته به فروشی برابر با هشت میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. فروش جهانی این فیلم هم اکنون به بیش از یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار رسیده است.

فیلم ترسناک «برو بیرون» یکی از بزرگترین شگفتی‌های گیشه سینمای آمریکا را رقم زد و در حالی که تنها ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صرف ساخت آن شده بود، فروش جهانی خود را به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار افزایش داد. از این میزان فروش ۱۷۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در آمریکا و ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در کشورهای خارجی به دست آمده است.

فیلم هندی «باهوبالی: فرجام» نیز هفته گذشته فروش غافلگیرکننده‌اش ادامه داد و در حالی که تنها در ۴۲۵ سینما اکران می‌شد به فروشی برابر با سه میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. این فیلم علاوه بر این عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند را نیز از آن خود کرد.

در حالی که همزمان با اکران گسترده «نگهبانان کهکشان ۲» فیلم دیگری جسارت آغاز اکران گسترده در سینماهای آمریکا را پیدا نکرد، در اکران محدود یا همان گیشه ویژه چند فیلم به نمایش درآمدند که شاید جنجال‌ برانگیزترین آن‌ها فیلم «۳ نسل» با بازی نایومی واتس، سوزان ساراندن و ال فنینگ محصول کمپانی واینشتاین بود. این فیلم علیرغم تمام جنجال‌هایی که به پا کرده بود، در گیشه ناموفق بود و در شش سالن سینما تنها اندکی بیش از ۲۰ هزار دلار بلیت فروخت و به میانگین فروش سه هزار و ۳۰۰ دلار در هر سالن سینما اکتفا کرد.

در مقایسه فیلم «عشاق» با بازی دبرا وینگر و تریسی لتس در چهار سینما بیش از ۷۰ هزار دلار فروش داشت و میانگین فروش ۱۷ هزار و ۶۰۰ دلار در هر سالن سینما را به نام خود ثبت کرد.

البته یکی از مهم‌ترین فیلم‌های اکران محدود فیلم مستند «ریسک» به کارگردانی لارا پویترس بود. این فیلم نیز در جلب تماشاگران به ۳۵ سالن سینمای محل اکرانش ناموفق بود و با عملکردی ناامیدکننده در گیشه تنها اندکی بیش از ۷۵ هزار دلار بلیت فروخت. لارا پویترس که کارگردانی مستند برنده جایزه اسکار «شهروند چهار» درباره ادوارد اسنودن را در کارنامه دارد، این بار سراغ جولیان آسانژ رفته است.

ردیف

نام فیلم

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

بودجه

(میلیون دلار)

1

نگهبانان کهکشان

۱۴۵

۱۴۵

۲۰۰

2

سرنوشت خشمگین

۸.۵

۲۰۷

۲۵۰

3

بچه رییس

۶.۲

۱۵۶.۷

۱۲۵

4

چگونه عاشقی لاتین‌تبار باشیم

۵.۳

۲۰.۷

۱۰

5

دیو و دلبر

۴.۹

۴۸۷.۵

۱۶۰

6

دایره

۴

۱۵.۷

۱۸

7

باهوبالی: فرجام

۳.۲

۱۶.۲

8

مستعد

۲

۱۹.۲

۷

9

Going in style

۱.۹

۴۰.۶

۲۵

10

اسمورف‌ها: دهکده گمشده

۱.۸

۴۰.۶

۶۰

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید