آلبوم موسیقی « فانوس» به بازار آمد

    کد خبر :118586

آلبوم موسیقی فانوس که اثری از همکاری پولاد ترکمن راد و روزبه مطیعا دو نوازنده سنتور کشورمان به بازار عرضه شد.

به گزارش موج، در آلبوم «فانوس» که نخستین آلبوم دو نوازی پولاد ترکمن راد و روزبه مطیعا است، آثاری از بزرگان موسیقی ایرانی و همچنین این دو نوازنده سنتور شنیده می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده موسیقی دانشگاه هنر تهران- در یادداشتی که در دفترچه این سی دی منتشر شده، نوشته است: «آنچه که در مورد این آلبوم فراتر از جنبه‌های موسیقیائی آن به چشم می‌خورد و به گوش شنیده می‌شود، همکاری بسیار همدلانه این دو نوازنده است. این همدلی و همفکری از بیان اجراهای این دو نوازنده به راحتی قابل درک است. نوانس‌های دقیق و صحیح، احساس یکدست و بیان روان، وفاداری به تمپو (در عین اینکه ساز کوبه‌ای‌ به عنوان همراهی وجود ندارد و قطعات به صورت آنسامبل و بدون مترونم ضبط شده است) همه حاکی از یک همدلی بسیار منطقی موسیقائی است.»

آلبوم ‌دونوازی «فانوس» شامل دو نوازی‌های سنتور از ساخته‌های استادان بزرگ موسیقی‌ ایرانی‌ فرامرز پایور، حسین دهلوی، پرویز مشکاتیان و اسماعیل تهرانی در کنار ساخته‌های این دو نوازنده سنتور است.

روزبه مطیعا متولد 1357 در تهران است. او نواختن ساز سنتور را از سال 1369 نزد استاد فرامرز پایور آغاز کرد. مطیعا، فارغ التحصیل دانشگاه هنر در رشته نوازندگی موسیقی ایرانی در سال 1383 و مقطع کارشناسی ارشد در سال 1387 است.

او در رشته موزیکولوژی در دانشگاه پاریس نیز تحصیل کرده است و در حال حاضر دانشجوی دکترای اتنوموزیکولوژی در دانشگاه کلن آلمان است. مطیعا نیز از اساتید دیگری هم چون اسماعیل تهرانی، سعید ثابت و اردوان کامکار بهره برده است و برگزاری کنسرت‌های مختلف به صورت سلو در فرانسه و آلمان و همچنین اجراهای مختلف در آنسامبل‌های ایرانی و تلفیقی را در کارنامه خود دارد.

پولاد ترکمن راد متولد 1360 در تهران است. او نواختن سنتور را از سال 1369 نزد استاد نادر سینکی آغاز کرد و از محضر اساتید دیگری هم چون اسماعیل تهرانی، سعید ثابت و اردوان کامکار بهره برد. ترکمن راد، فارغ التحصیل دانشگاه هنر در رشته نوازندگی موسیقی ایرانی در سال 1383 است و تحصیلات خود در این رشته را در دانشگاه کلن آلمان در رشته اتنوموزیکولوژی ادامه داده است.

این نوزانده سنتور تاکنون اجراهایی در قالب تک‌نوازی و آنسامبل‌های ایرانی و تلفیقی در ایران، آلمان و فرانسه داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید