هنرمندان پیشکسوت گردهم جمع شدند

    کد خبر :11811

هنرمندان پیشکسوت متولدین اردیبهشت ماه و خردادماه به بهانه برگزاری جشن تولدشان به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت گرد هم آمدند.

مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت به بهانه‌ی سالروز تولدشان، 18 اردیبهشت‌ماه با حضور جمع کثیری از هنرمندان قدیمی عرصه تئاتر، سینما،  رادیو و تلویزیون در باغ زیبا برگزار شد.

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی، جمال‌اجلالی، مریم نشیبی، جواد انصافی‌، هنگامه اخوان، هادی مرزبان و… از جمله هنرمندان مطرحی بودند که در این مراسم حاضر بودند و تجلیل شدند.

سیدعباس عظیمی- مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در سخنانی یادآور شد:‌خوشحالیم که چهارمین جشن انجمن موسسه هنرمندان پیشکسوت را برگزار می‌کنیم. هر بزرگواری سالی یک بار در این جشن حضور پیدا می‌کند و استمرار این جشن‌ها به ذوق و شوق شما هنرمندان پیشکسوت برمی‌گردد.

او در ادامه ضمن ابراز همدردی با ضایعه درگذشت کارگران معدن آزادشهر، درباره جشن‌هایی که برای  تولد هنرمندان  پیشکسوت در این موسسه برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان، جشن تولد هنرمندان متولد خردادماه با اردیبهشت تلاقی دارد. از همه هنرمندان پیشکسوت تقاضا می‌کنم با اعضای موسسه یک خانواده باشند و همدیگر را خوب بشناسند و این موسسه را که همگی آن را پشتیبانی کردید، بار دیگر حمایت کنید.

وی درباره‌ عملکرد موسسه پیشکسوتان هنرمند یادآور شد: ما برخلاف همه‌ی انجمن‌هایی که حق عضویت از هنرمندان دریافت می‌کنند  عملکرد بلاعکسی داشتیم؛ به نوعی که ماهی 150 هزار تومان به جای حق عضویت به هنرمندان به عنوان هدیه عرضه می‌کنیم.

 مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از افتتاح ساختمان جدید این موسسه خبر داد و در عین حال با اشاره به نگرانی‌هایی که مبنی بر کمبود بودجه موسسه وجود داشته، توضیح داد: متأسفانه مشکلاتی در زمینه کمبود بودجه پیدا کردیم و گلایه‌هایی هم داشتیم و قرار بود، بودجه ما در سال ۹۵ افزایش پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد و در حال حاضر قرار است حمایت‌های بیشتری در این خصوص نسبت به موسسه بشود و آقای نوبخت (نهاد ریاست جمهوری) از جمله افرادی هستند که محبت زیادی در این زمینه نسبت به ما داشتند.

او در ادامه یادآور شد: در حال حاضر وارد ششمین سال فعالیت موسسه هنرمندان پیشکسوت می‌شویم و امروز به واسطه شأن و شهرت شما هنرمندان پیشکسوت، این موسسه قوت گرفته است و امیدواریم این حمایت همچنان ادامه پیدا کند.

ایرج راد- نایب رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر و به عنوان هنرمند پیشکسوت امروز به پاس جشن تولد خود تجلیل شد.

این هنرمند در این مراسم اظهار کرد: تاریخ تولد مهم نیست! مهم این است که همه شما هنرمندان، جوان هستید. امیدوارم که همیشه سرحال، شاد و جوان باشید. تولد همگی مبارک.

***

مریم نشیبی نیز از جمله هنرمندان پیشکسوت رادیو است که امروز به مناسبت سالروز تولدش از وی تجلیل شد.

این گوینده رادیو که سال‌ها برنامه «شب بخیر کوچولو» را  گویندگی کرده است در سخنانی اظهار کرد: خوشحالم که شاگرد تنبلی هستم و دوباره شما، من را به راه می‌اندازید، منِ ۷۲ ساله. مدیون شما بزرگواران هستم و خوشحالم که در این جلسه استاد جمال اجلالی را دیدم که حالشان خیلی خوب است. تولد همگی مبارک و امیدوارم خدای مهربان نگهدار همه باشد.

سیدجمال‌الدین اجلالی که مدت‌ها به دلیل عارضه‌ی سکته‌ی مغزی در بستر بیماری به سر می‌برد، امروز به مناسبت سالروز تولدش در این مراسم حاضر شده بود، وقتی که در این مراسم از او به عنوان استاد سیدجمال‌الدین اجلالی یاد شد، او صراحتا اظهار کرد: من استاد نیستم و مقام استادی خیلی سخت است.

هنرمندان زیادی در مراسم سالروز تولد خود در موسسه هنرمندان پیشکسوت تجلیل شدند. در این مراسم هر یک از هنرمندان با حضور بر روی سن و بریدن کیک تولد خود و دریافت لوح تقدیر، تصاویر این روز را کنار یکدیگر به یادگار ثبت کردند.

علی ژکان کارگردان، حسام خانزادی صدابردار، قطب‌الدین صادقی، محمدجلیل اندلیبی موزیسین، صادق صندوقی تصویرساز، محمدباقر کریمی گوینده رادیو، قاسم رفعتی، ایرج راد، رضا صفایی‌پور، صادق احمدی، محمد موسوی، فرزانه کابلی، مریم نشیبی، عباسعلی براتی‌پور، داود فیاضی، عزت‌الله مهرآوران، محمدهادی جمالی، سیدجمال‌الدین اجلالی، کریم اکبری مبارکه، جواد انصافی، صفا آقاجانی، حمید انگجی، محمد گلریز خاتمی، غلامعلی رومی، حسین فخیمی، بهناز ذاکری، پروین بهمنی، محمدرضا رحمانی لشکر، سیدعباس روحانی، فرمان مرادی، منوچهر نورسرشت، داود فتحعلی‌بیگی، علی نعمتی، علیرضا رئیسیان، مهری شیرازی، سعید شمس، هنگامه اخوان و زین‌الله طلوعی از جمله هنرمندانی پیشکسوتی بودند که به پاس سالروز تولدشان در این مراسم تجلیل شدند که البته برخی از هنرمندانی که نامشان برده شد از جمله علیرضا رییسیان کارگردان سینما از غایبان بودند.

درپایان این مراسم هنرمندان گرد هم جمع شدند و شمع تولدشان را درکنار هم خاموش کردند و عکس یادگاری آنها در باغ زیبا امروز به ثبت رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید