توضیح کاخ سفید درباره «آرامش قبل از طوفان» ترامپ: باید منتظر بمانید و ببینید چه می‌شود

  • سیاسی
  • شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ۸:۳۵
    کد خبر :118074

«سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه توضیحاتی درباره اظهارات مبهم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره «آرامش قبل از طوفان» ارائه کرد.

به گزارش بازتاب ترامپ روز پنجشنبه بعد از نشست با فرماندهان ارشد نظامی آمریکا که در آن درباره ایران و کره شمالی بحث شده بود بدون ارائه جزئیات بیشتر خطاب به خبرنگاران گفت: شاید الان آرامش قبل از طوفان است.

وی این اظهارات را خطاب به خبرنگارانی گفت که در اتاق مخصوص ضیافت‌های شام در کاخ سفید برای عکس انداختن با او و همسرش ملانیا ترامپ و همچنین فرماندهان ارتش آمریکا و همسران آنها جمع شده بودند.

او گفت: «شماها می‌دانید که اکنون ما در چه لحظه‌ای هستیم؟ شاید این لحظه آرامش قبل از طوفان است.»

ترامپ در پاسخ به سوالات خبرنگاران برای توضیح بیشتر درباره این عبارت گفت: «خودتان بعدا متوجه خواهید شد.»

سارا سندرز، روز جمعه در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا منظور ترامپ از بیان این اظهارات، اشاره به اقدام نظامی بوده گفت: «همان‌طور که قبلاً بارها گفته‌ایم، ما هیچگاه از قبل آنچه رئیس‌جمهور قصد انجام آن دارد را اعلام نخواهیم کرد و همان‌طور که او خودش دیشب گفت باید منتظر بمانید و ببینید چه می‌شود.»

سخنگوی کاخ سفید در جواب یک خبرنگار دیگر مبنی بر اینکه کشورهای دشمن آمریکا و عموم مردم این کشور بایستی تا چه اندازه اظهارات ترامپ را جدی بگیرند گفت: «فکر می‌کنم حرف‌های ترامپ برای محافظت از مردم آمریکا را بایستی همیشه بسیار جدی گرفت. او به روشنی اعلام کرده که این اولویت شماره یکش است و اگر احساس کند که اقدام لازم است، اقدام خواهد کرد.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اینکه آیا دولت آمریکا قبل از تهدید نظامی تمامی گزینه‌های دیپلماتیک درباره کشورها را آزموده است گفت: «ما همچنان به اعمال حداکثر فشار‌های اقتصادی و دیپلماتیک علیه کشورهایی مانند کره شمالی ادامه می‌دهیم. رئیس‌جمهور، در عین حال، تمامی گزینه‌ها را روی میز نگاه خواهد داشت.»

سندرز همچنین با بیان ادعاهای اثبات‌نشده، ایران و کره شمالی را «بازیگران بد» در دنیا خواند.

وی گفت: «ایران و کره شمالی بازیگرانی بد در دنیا هستند و رئیس‌جمهور [آمریکا] تمامی روش‌ها برای محافظت از مردم آمریکا را در نظر می‌گیرد.»

سخنگوی کاخ سفید در این نشست خبری، ضمن تکرار ادعاها علیه ایران گفت که دونالد ترامپ، با راهبرد جدیدی که به زودی اعلام خواهد کرد، «رفتارهای بد ایران» را پاسخ خواهد داد.

سندرز گفت: «ترامپ، تنها یک قطعه از رفتارهای بد ایران را در نظر نمی‌گیرد، بلکه تمامی رفتارهای بد این کشور را در نظر می‌گیرد.»

او ضافه کرد: «تنها توافق هسته‌ای جزو رفتارهای بد ایران نیست، آزمایش‌های موشکی، بی‌ثبات‌ کردن منطقه، حامی شماره یک تروریسم دولتی بودن، حملات سایبری، داشتن برنامه هسته‌ای غیرقانونی [جزو رفتارهای بد ایران محسوب می‌شوند.

وی همچنین گفت: «ترامپ در نظر دارد راهبردی برای مقابله با تمامی این رفتارها و نه فقط یکی از آنها را طراحی کند. این چیزی است که تیم او بر آن تمرکز دارد و چیزی است که او در روزهای آینده از آن رونمایی خواهد کرد.»
منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید