اتخاذ مواضع تند سیاسی در روزنامه همشهری صلاح نیست/ شهردار جدید می‌گوید «سیاسی» نیست، امیدوارم زیر حرفش نزند!

  • سیاسی
  • شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ۹:۱۲
    کد خبر :117944

سردبیر سابق همشهری ماه گفت: مخاطب روزنامه همشهری انتظار یک رسانه اجتماعی با رویکرد انقلابی و اصولی را دارد و اگر در هر زمینه‌ای قرار باشد که فراتر از این اتفاق بیفتد، از مخاطب سلب اعتماد خواهد شد.
محمد عبدالهی سردبیر سابق همشهری ماه درباره تغییرات سیاسی صورت گرفته در مجموعه همشهری گفت: گرایش سیاسی حاکم بر شهرداری تهران این را اقتضا می‌کند که رویکرد در رسانه مرتبط با او تغییر کند، ولی اینکه پس از این تغییرات سیاست‌های آن‌ها چگونه خواهد بود، موضوعی است که باید در آینده شاهد آن باشیم. تفکر سیاسی حاکم بر شهرداری طبیعتا ابزار رسانه‌ای هم سو با خود را نیز احتیاج دارد، ولی آنچیزی که باعث نگرانی می‌شود این است که آقای نجفی (شهردار تهران) در ابتدای کار عنوان کردند که وابسته به حزبی نیستند و هیچ تفکر سیاسی خاصی را نیز دنبال نخواهند کرد و در این برهه زمانی تن‌ها به اداره شهر تهران خواهند پرداخت. امیدواریم که این جمله او با مصادیق نقض مکرر روبرو نشود. وقتی آقای حاجی و بقیه افراد سیاسی را در فضای رسانه وارد می‌کنند، طبیعتا این شائبه ایجاد می‌شود که آقای نجفی در حال نقض رویکرد اولیه خود در شهرداری تهران هستند.

وی همچنین در خصوص انتصاب سردبیر و هیئت تحریریه روزنامه اعتماد در روزنامه همشهری با انتقاد از مواضع تند آن روزنامه در گذشته گفت: روزنامه اعتماد یک روزنامه سیاسی با رویکرد رادیکال است و زمانی که از ارکان آن در همشهری استفاده می‌شود این شائبه به وجود می‌آید که قرار است همان رویکرد را نیز در همشهری لحاظ کنند و این به هیچ وجه خوب نیست. باید این را بدانیم که روزنامه همشهری بیشتر رویکرد اجتماعی دارد و حفظ این وضعیت باید دارای اولویت بیشتری برای مسئولین شهرداری داشته باشد، چون شهروندان و تمام مخاطبین این روزنامه انتظار یک روزنامه کاملا سیاسی را ندارند، ولی اینگونه انتصابات باعث ایجاد این تفکر می‌شود که قرار است با استفاده از منابع مالی شهرداری که روزنامه همشهری نیز از آن ارتزاق می‌کند، رویکرد سیاسی متفاوت و چه بسا بسیار شبیه به روزنامه‌های اصلاح طلبی مثل اعتماد به خود بگیرد که واقعا باید برای آن نگران بود. چون روزنامه‌هایی مثل اعتماد، مکررا به خطوط قرمز نظام تعرض کرده اند و روزنامه‌ای نیست که بتوان از آن به عنوان یک رسانه انقلابی یاد کرد. انتظار داریم که از وضعیت گذشته روزنامه همشهری صیانت کنند.

این فعال رسانه ای ادامه داد: هر روزنامه‌ای مخاطب خاص خود را دارد، مخاطب روزنامه همشهری انتظار یک رسانه اجتماعی با رویکرد انقلابی و اصولی را دارد و اگر در هر زمینه‌ای قرار باشد که فراتر از این اتفاق بیفتد، از مخاطب سلب اعتماد خواهد شد و این بی اعتمادی دامن شهرداری تهران و مدیریت شهری را نیز خواهد گرفت.

سردبیر سابق همشهری ماه همچنین در خصوص تعطیلی مجموعه مجلات همشهری به دلیل مسائل مالی گفت: مدیریت جدید، انتشار مجموعه مجلات را به صلاح نمی‌داند و معتقد است که هزینه گزافی را به مجموعه تحمیل می‌کند که این خود موضوعی قابل تامل است. مجموعه مجلات همشهری در این سال‌ها توانسته است با تنوع زیادی که دارد، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند و جدایی از آن، یک جامعه خبرنگاری در آن مشغول به کار هستند و زحمت فراوانی نیز برای آن کشیده اند و اعتبار حرفه‌ای خود را برای مجلات همشهری گذاشته اند و این بسیار بعید است که روسای جدید همشهری بخواهند تصمیم عجولانه‌ای بگیرند. امیدواریم که این اتفاق نیفتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید