مبلغ شهریه مدارس غیردولتی تهران و استان ها طبق الگوی مصوب ابلاغ شد

    کد خبر :11790

مدیرکل مدارس ومراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه میزان شهریه مدارس غیردولتی شهرتهران و استان ها براساس الگوی شهریه ابلاغ شده است گفت: دریافت شهریه اضافه بر الگوی مصوب، مشمول پرداخت جریمه خواهد شد.

  حسن مسعودی افزود: شهریه اعلام شده به شهر تهران و استان ها شامل شهریه مصوب و فوق برنامه است و دریافت هرگونه وجه بیش از این مبالغ تحت هر عنوانی تخلف محسوب می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، مسعودی با اشاره به دایمی شدن قانون تاسیس مدارس غیردولتی گفت: در قانون جدید اختیارات خوبی برای نظارت بر دریافت شهریه به سازمان واگذار شده که اگر مدارس غیردولتی شهریه‌ای اضافه‌تر از شهریه مصوب برای سال تحصیلی آینده دریافت کنند طبق قانون حتما شهریه اضافی باید به اولیا استرداد شود.
وی با اشاره به اینکه ملاک تعیین شهریه مدارس غیر دولتی براساس هفت آیتم الگوی شهریه است، تاکید کرد: نرخ شهریه این مدارس بر اساس هفت عامل از جمله دوره تحصیلی، سطح آموزش و پرورش، فعالیت‌های فوق برنامه، فضا و تجهیزات مدرسه و تخصص و تجربیات معلمان و شرایط منطقه تعیین شده است.
وی یادآور شد : مدارسی که امسال شهریه اضافی از دانش آموزان گرفتند، جریمه شده وحق افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده را ندارند.
مدیرکل مدارس غیر دولتی افزود: امسال 27 مدرسه غیردولتی در شهرتهران از اولیا شهریه اضافی دریافت کردند که مدیران برخی از این مدارس لغو ابلاغ و بقیه نیز ملزم به بازگرداندن شهریه اضافی شده اند.
مسعودی گفت: شهریه مصوب مدارس غیردولتی در پایگاه اینترنتی آموزش و پرورش درج می شود و مدیران مدارس نیز موظف به نصب نرخ شهریه مصوب در مدرسه هستند و خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف دریافت شهریه اضافی می‌توانند به ادارات آموزش و پرورش منطقه و استان مراجعه و تخلف را گزارش کنند.
وی اظهار داشت: میزان فعالیت‌های فوق برنامه برای مدارس غیر دولتی ابتدایی حداکثر 6 ساعت، برای دبیرستان‌های دوره اول حداکثر هشت ساعت، برای دبیرستان‌های دوره دوم حداکثر هفت ساعت و برای دوره پیش دانشگاهی حداکثر 16 ساعت در نظر گرفته شده است.
شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده برای مدارس ابتدایی حداکثر 6 میلیون و 200 هزار تومان، دبیرستان‌های دوره اول هفت میلیون و 700 هزار تومان و برای دبیرستان‌های دوره دوم حداکثر 9 میلیون و 600 هزار تومان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید