بازدید نخست وزیر مونته نگرو ازغرفه ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب پودگوریتسا

    کد خبر :11787

«دوشکو مارکوویچ» نخست وزیر مونته نگرو از غرفه ایران در دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب پودگوریتسا بازدید کرد.نخست وزیر مونته نگرو در روز پنجم نمایشگاه کتاب پودگوریتسا ضمن دیدار از غرفه ایران در این دور از نمایشگاه که با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران تشکیل گردید، از اینکه جمهوری اسلامی ایران طی دوازده سال گذشته همه ساله در این رویداد مهم فرهنگی حضور فعال و پر رنگی داشته اظهار خرسندی و تشکر کرد.
نماینده فرهنگی کشورمان نیز در این دیدار ضمن تشکر از نخست وزیر مونته نگرو اظهار امیدواری کرد تا ناشران مونته نگرویی نیز در نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کتاب تهران که همه ساله در آن میلیون ها بازدید کننده دارد فعالانه شرکت نمایند تا فرهنگ مونته نگرو را به مردم ایران معرفی کند.
وی سپس تعدادی از اقلام انتشاراتی رایزنی فرهنگی ایران در صربستان را که به زبان محلی به چاپ رسیده است ازجمله کتاب نفیس دیوان خواجه حافظ شیرازی و منتخبی از کتاب مثنوی معنوی مولانا جلال الدین رومی و همچنین داستان رستم و سهراب از شاهنامه ابوالقاسم فردوسی به رسم یادبود به نخست وزیر مونته نگرو اهدا کرد.
در روز چهارم نمایشگاه نیز «حسین ملاعبداللهی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مونته نگرو در محل نمایشگاه حضور یافت و ضمن بازدید از نمایشگاه در غرفه کشورمان با رئیس نمایشگاه کتاب مونته نگرو به گفت و گو پرداخت.
نمایشگاه کتاب مونته نگرو همه ساله در اواسط اردیبهشت ماه شروع و هشت روز به طول می‌انجامد.
امسال کشور رومانی به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه انتخاب شده که با ارائه کتاب، مجلات و لباس‌های محلی به معرفی کشورش می‌پردازد.
در این دوره نمایشگاه بین المللی کتاب پودگوریتسا، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در مونته نگرو نیز با مجموعه‌ای در حدود 70 کتاب از آثار ترجمه شده نویسندگان ایرانی در زمینه های از جمله داستان، قصه های کهن، شعر شاعران بزرگ ایران، عرفان، دین، فلسفه و تاریخ به زبان محلی به همراه کتاب های نفیس و نقاشی های هنرمندان ایران و الواح صوتی و تصویری و صنایع دستی در این نمایشگاه شرکت کرده است.
در این نمایشگاه 103 ناشر از مونت نگرو، کرواسی، بوسنی هرزگوین، صربستان، بلغارستان، رومانی و ایران در نمایشگاه امسال کتاب در پایتخت مونت نگرو(پودگوریتسا) شرکت دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید