معرفی 7 زن ثروتمند ایرانی در خارج از کشور

    کد خبر :117715

درمیان ثروتمندان و میلیاردرهای جهان ایرانی های زیادی وجود دارند که در زمینه های مختلف صنعت ،تکنولوژی و تولید و… توانسته اند با تلاش و پشتکار ثروتهای افسانه‌ای بدست بیاورند. نام 7 زن از میان این میلیاردرها را بشناسید.

پایگاه خبری «باکس نیوز باکس» لیستی از ثروتمندان زن ایرانی خارج از کشور ارائه کرده است. این رده بندی براساس میزان ارزش دارایی این افراد بوده است.

نفر هفتم : ثریا دارابی.بنیانگذار موسسه زادی.zady که در فشن و صنعت پوشاک فعالیت می کند.با ثروت 10 میلیون دلار

ثریا دارابی متولد سپتامبر سال 1983 / شهریور 1362 و یکی از ایرانی تبارهای موفق ساکن امریکاست. او فارغ التحصیل رشته تاریخ هنر از دانشگاه جروج تاون است. ثریا دارابی یکی از سه بینانگذار وب سایت موفق Foodspotting می باشد.

نفر ششم: سیما ضرغامی رییس شرکت تلویزیون های کابلی نیکل ادئون

نفر پنجم: رکسانا ورزا. مدیر استارتاپ های مایکروسافت در فرانسه.

چهارم: پریسا تبریز .مسئول امنیت اطلاعات گوگل. 34 ساله.پدر ایرانی و مادر لهستانی.

سوم: شهرزاد رفعتی. 35 ساله که در 15 سالگی به ونکوور مهاجرت کرد.موسس یک شرکت تلویزیونی با 75 کارمند

شهرزاد رفعتی (زادهٔ تهران) بنیانگذار و مدیر ارشد شرکت فناوری و سرگرمی “BroadbandTV Corp” واقع در ونکوور کانادا است وی در سال 2005 این کمپانی را بنیانگذاری نمود؛ و دارای مدرک کارشناسی علوم رایانه از دانشگاه بریتیش کلمبیا است.

نفر دوم: سحر هاشمی. بنیانگذار کافی شاپ های زنجیره ای ریپابلیک در انگلستان.با ثروت 35 میلیون دلار

و نفر اول :انوشه انصاری .مدیر شرکت تلکام تکنولوژی .با ثروت سرسام آور 750 میلیون دلار. 50 ساله

او متولد شهر مشهد است و در سال 1363 (1984) به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. انوشه مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ مهندسی الکترونیک و علوم رایانه (EECS) از دانشگاه جورج میسون و مدرک کارشناسی ارشد خود را درزمینهٔ مهندسی الکترونیک از دانشگاه جورج واشنگتن اخذ کرده‌است. او در حال حاضر مشغول طی کردن دوره‌ای در دانشگاه سوئین‌بورن است تا بتواند دومین مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشتهٔ ستاره‌شناسی دریافت کند.او در سال 2000 ازسوی مجلهٔ زن شاغل به‌عنوان کارآفرین برتر شناخته شده‌است. او از بنیان‌گذاران یک شرکت مخابراتی در آمریکا به نام تی. تی. آی (TTI) بوده که اکنون تحت مالکیت سنوز نتورک قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید