مجازات عجیب برای پدر هرمزگانی

    کد خبر :117694

پدر عصبانی به دنبال رفتارهای ناهنجار دختر 15 ساله اش را کتک زد و او را وادار کرد که در مقابل خواهر وبرادرش دست خود را درون چاه فاضلاب کند.
سلیمان عفیف، دادرس دادگاه کیفری دو بندرعباس جزئیات صدور حکم مجازات جایگزین برای این پدر عصبانی را تشریح کرد.

به گزارش نامه نیوز، وی گفت: دختر نوجوان به‌علت آسیب‌های ناشی از طلاق پدر و مادر در دام کجروی‌های اجتماعی گرفتار و در نهایت پدرش از قضیه مطلع شد. آشکار شدن مشکلات اخلاقی دختر، پدر را به ‌شدت خشمگین کرد و او را کتک‌ می زند به گونه ای که آثار کبودی و سیاهی در بدن دختر از سوی پزشکی قانونی گزارش شده است.

عفیف افزود: پدر این فرد مدعی بود کارش بی عیب و نقص بوده و این کار را به‌خاطر تربیت دخترش انجام داده است. با توجه به نوع عمل ارتکابی و اینکه این پدر حق به جانب بود و خود را محق می دانست، بنابراین حتما باید مجازات می شد. قانونگذار برای این جرم ارتکابی در ماده 4قانون حمایت از کودکان و نوجوانان از 3 ماه و یک روز تا 6 ماه حبس در نظر گرفته است.

وی که از قضات پیشرو دستگاه قضایی هرمزگان در صدور احکام متفاوت است، ادامه داد: این پدر مجرم بود و فرزند خود، آن هم از جنس دختر را که دارای روحیه‌ای لطیف و شکننده است به بدترین شکل ممکن تنبیه کرده بود و از سویی اگر او را به زندان می‌فرستادم، 3 فرزند این خانواده که از نعمت مادر محروم بودند از داشتن همین پدر سختگیر و عصبی هم محروم می ‌شدند.

عفیف خاطرنشان کرد:پس بهترین راه ممکن، استفاده از مجازات جایگزین حبس بود. با این شیوه پدر بی ‌آنکه خانه و خانواده‌اش را ترک کند، مجازات می ‌شد.

دادرس دادگاه کیفری دو بندرعباس عنوان کرد: این متهم را به انجام خدمات عمومی رایگان جایگزین مجازات حبس محکوم کردم تا به‌مدت 300 ساعت در اداره کل بهزیستی استان هرمزگان خدماتی همچون سرایداری، نگهداری از فضای سبز، نظافت و… را انجام دهد.

هدف من از انتخاب این مجازات، حضور پدر خشمگین در اداره کل بهزیستی و آگاهی و آشنایی با وضعیت کودکان بی ‌سرپرست و بدسرپرست است.

وی اضافه کرد: با این حکم متهم تبعات و عواقب بدرفتاری با فرزندان را بهتر و عمیق‌تر درک خواهد کرد و از اقدام نابخردانه خود مطلع می ‌شود. علاوه بر این، بخشی از مجازات وی را به‌مدت 2 سال معلق و او را موظف کردم در این مدت 2 سال، هر ‌ماه یک جلسه به مشاوران اداره بهزیستی مراجعه کند و به‌مدت یک ساعت در کلاس‌های کنترل خشم و نحوه صحیح تربیت فرزندان شرکت کند.

در پایان این 24‌ ماه هم باید یک گواهی منوط به اینکه این دوره را با نمره قبولی سپری کرده به قاضی اجرای احکام کیفری ارائه دهد. همچنین حکم دادم تا یک کتاب 5 جلدی را درباره مهارت تربیت فرزندان در دنیای امروزی بخواند و هر 6‌ ماه یک‌بار، مقاله‌ای در 50 صفحه در رابطه با موضوعات این کتاب تهیه کرده و به دایره اجرای احکام ارائه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید