ربیعی: یارانه نه ، کارانه آری

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۴۹
    کد خبر :11766

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: به جویندگان کار پول(یارانه) نمی دهیم اما برای بکارگیری آنان از سوی کارفرمایان کارانه تخصیص می دهیم تا منابع مالی بتواند منجر به ایجاد اشتغال شود. علی ربیعی عصر روز دوشنبه در پایان نشست در خصوص برنامه اشتغال در دولت تدبیر و امید در پاسخ به خبرنگاران گفت: شناسایی ظرفیت های خالی اشتغالزایی را یکی از برنامه های طرح اشتغال فراگیر است.

**کد اشتغال
ربیعی در خصوص طرح کد اشتغال ایرانیان گفت: با تمهیدات انجام شده تمام بیکاران می توانند کد اشتغال دریافت کنند.
وی گفت: این طرح به شکل پایلوت در سال گذشته در استان لرستان اجرا شد که در سال جاری به سایر استان های کشور تعمیم داده می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 800 هزار نفر در کاریابی های سراسر کشور ثبت نام کرده اند،گفت: با کد اشتغال می توانیم به وضعیت بازار کار،تعدادبیکاران،تخصص آنها و انتظار آنها از بازار کار پی ببریم و برنامه ریزی کنیم.همچنین منطقه مدنظر متقاضی شغل شناسایی می شود.

** بسته حمایتی اشتغال
رئیس کارگروه اشتغال ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: یکی دیگر از مصوبات امروز نشست مشترک ستاد و شورای عالی اشتغال را شناسایی استان هایی که دارای بالاترین نرخ بیکاری می باشند، عنوان کرد.
وی توضیح داد: بسته های حمایتی برای حل مشکل اشتغال برای هر منطقه در جهت توسعه اشتغال ارائه می شود.

** 6هزار صندوق تامین مالی خرد و کوچک
ربیعی همچنین از طرح تامین مالی خرد که در نشست امروز شورای عالی اشتغال و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مصوب شد خبر داد و گفت: تاسیس 6 هزار صندوق تامین مالی خرد در سراسر کشور پیش بینی شده که در حال حاضر 2 هزار صندوق تاسیس شده است.این صندوق ها با حمایت های مالی دولت و همچنین اجتماعات محلی در قالب تعاونی ها می تواند منابع مالی مورد نیاز کسب و کارهای کوچک را تامین کند.
ربیعی گفت: در سال گذشته 41 هزار شغل جدید از طریق 2200 تعاونی ایجاد شد.

**یک هزار روستا یک هزار شغل
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در طرح یک هزار روستا یک هزار شغل که در سال 96 انجام می شود اشتغالزایی در هزار روستا پیگیری می شود .

**طرح کارورزی در سه استان انجام شد
ربیعی همچنین بیان داشت: طرح کارورزی به شکل پایلوت در سه استان گلستان، قزوین و کردستان اجرا شد. در راستای اجرای این طرح سامانه طراحی شده که از شنبه هفته آینده در سراسر کشور راه اندازی می شود کارجویان فارغ التحصیل دانشگاهی می توانند ثبت نام کنند.
به گفته ربیعی،کارجویانی که از سوی کارفرمایان به کار گرفته می شوند پس از پایان دوره(یکساله) بیش از 70 درصد جذب بازار کار می شوند.اشتغال پایدار از طریق اجرای این طرح در کشور ایجاد خواهد شد.
وی آدرس سامانه برای ثبت نام کارجویان دانش آموخته را ttps://eshteghal.mcls.gov.ir عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند ثبت نام کنند که در صورت جذب توسط کارفرمایان در کارگاه ها بخشی از حقوق این افراد توسط دولت پرداخت خواهد شد .
ربیعی آموزش در محیط کار واقعی را از دیگر طرح های اشتغال زا عنوان کرد و گفت: بیشترین خدمات این طرح در حوزه اشتغال خدمات مولد و صنوف است به طوری که کارفرمایانی که افراد را جذب می کنند، بیمه حوادث این افراد توسط دولت پوشش داده می شود.

**اشتغال در صنوف
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در طرح دیگری که پیش بینی شده تعدادی از افراد به صنوف معرفی می شوند که حق بیمه کارفرما توسط دولت پرداخت خواهد شد که این معافیت مالیاتی به تناسب مشاغل مختلف می تواند کمتر از یک سال یا بیشتر از یک سال باشد.
ربیعی از طراحی سامانه کاریابی مجازی خبر داد و گفت: متولی اجرای این طرح سازمان آموزش فنی و حرفه ای خواهد بود که پس از تایید صلاحیت حرفه ای افراد و ارائه مدرک به آنها، کارجویان به واسطه این سازمان به کارفرمایان معرفی می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید