فلاحت‌پیشه: دستگیری نگار قدسی کنی نقض صریح حقوق بشر است/ ماهیت اتهامات از نظر جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست

  • سیاسی
  • جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۰۴
    کد خبر :117633

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در ماجرای دستگیری نگار قدسی کنی، آمریکا برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی عمل کرده و این نقض صریح حقوق بشر است.

به گزارش بازتاب از خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص دستگیری خانم نگار قدسی کنی در استرالیا به دلیل نقض قوانین تجاری آمریکا، اظهار داشت:دستگیری وی نقض صریح حقوق بشر است، زیرا به واسطه باردار بودن و شرایط خاصی که در آن قرار دارد حتی اگر قوانین تجاری آمریکا را نیز نقض کرده باشد، نباید چنین رفتاری با او انجام شود.
نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ماهیت این نوع اتهامات از نظر جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست و حتی اگر این اتهام وارد باشد برای عملی که جنبه کیفری ندارد، نباید یک زن باردار را بازداشت کنند.
وی افزود: آمریکایی‌ها هر از گاهی این رفتارها را انجام می دهند، زیرا در تلاش هستند تا ایران از کانون هدف حداقل در چارچوب دیپلماسی عمومی خارج نشود، زیرا در این شرایط دنیا حاضر نیست که به قبل از برجام بازگردد.
فلاحت پیشه گفت: در اجلاس مجمع اقتصادی مشترک بین ایران و اروپا که در سوئیس برگزار شد، خانم هلگا اشمیت به نمایندگی از اتحادیه اروپایی رسما اعلام کرد، اروپا تصمیم خود را گرفته و هیچ‌گاه وارد فضای تحریمی با ایران نمی‌شود و در صورت نقض برجام از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا با ایران می‌ماند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شرایط اقدام آمریکا و استرالیا اگرچه جنبه منفی در دیپلماسی عمومی دارد، گفت: واقعیت قضیه این است که آمریکا برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی عمل کرده و این نقض صریح حقوق بشر است.
به گزارش ایرنا، در ادامه سیاست‌های خصمانه دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران و شهروندان ایرانی، برای نخستین بار یک بانوی ایرانی به نام نگار قدسی کنی بنا بر تقاضای استرداد ایالات متحده آمریکا از سوی دولت استرالیا دستگیر شد.
نگار قدسی کنی، شهروند ایرانی مقیم استرالیا به اتهام نقض قوانین تجاری ایالات متحده، از 16 ژوئن 2017 از سوی مقامات قضایی استرالیا بازداشت شده است.
این بانوی ایرانی به هنگام دستگیری باردار بوده و هم اکنون ماه های پایانی بارداری را با شرایط نامساعد داخل زندان و سوء تغذیه می گذراند.
مقام های استرالیایی تقاضاهای مکرر جمهوری اسلامی ایران برای بهبود شرایط نگهداری او را نادیده گرفته و اخیراً دادگاه رسیدگی کننده تقاضای آزادی وی با قرار وثیقه را رد کرده است.
این مادر ایرانی که در انتظار تولد نخستین فرزندش است 6 سال پیش به اتفاق همسرش با طی مراحل قانونی به استرالیا مهاجرت کرده و اکنون در کمال ناامیدی از اجرای عدالت در حق او و فرزند بیگناهش چشم به افکار عمومی و حمایت‌های بشردوستانه جهانیان دوخته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید