اگر طالبانی بود اتفاق دیگری در کردستان عراق رخ می‌داد/ طالبانی مثل یک نخ تسبیح همه افراد را از اقوام مخلتف با یکدیگر هماهنگ کرد

  • سیاسی
  • جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ ۸:۳۶
    کد خبر :117431

نماینده مردم سنندج در مجلس گفت: طالبانی تلاش‌های بسیاری در زمینه پیوند رشته‌های دوستی و وحدت انجام داد و توانست مثل یک نخ تسبیح همه افراد را از اقوام مخلتف با یکدیگر هماهنگ کند.

«سید احسن علوی» نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی درباره نقش «جلال طالبانی» در ثبات، اتحاد و همدلی عراق به گفت: «جلال طالبانی» انسانی شریف، سیاستمدار و مستقل بود. طالبانی تلاش های بسیاری در زمینه پیوند رشته های دوستی و وحدت میان مردم کُرد ایفا کرد و توانست مثل یک نخ تسبیح همه افراد را از اقوام مخلتف با یکدیگر هماهنگ کند. او در زمانی که مسئولیت کردستان را برعهده داشت، تلاش کرد که بتواند وحدت و همدلی را در عراق و به خصوص در اقلیم کردستان به وجود بیاورد. ایشان به عنوان کسی که ریش سفیدی مردم را بر عهده داشت، نقش موثری در این زمینه ایفا کرد. دوستی و حسن نیت ایشان با ایران در جای خودش قابل تقدیر و تشکر است.

علوی ادامه داد: زمانی که طالبانی رییس جمهوری عراق بود، همواره ارتباط خوب و حسنه ای با ایران برقرار بود. او با 7 زبان آشنایی داشت و آدمی بود که از نظر سیاست خارجی موفقیت های زیادی را کسب کرد و با توجه به مبارزاتی که سال های سال در اقلیم کردستان عراق داشت، فردی باتجربه و مجری در کار خود بود.

او درباره این موضوع که اگر طالبانی بود آیا باز هم کردستان عراق اینچنین شتابزده به سمت برگزاری همه پرسی می رفت یا خیر، گفت: نمی توانیم این موضوع را پیش بینی کنیم اما ایشان فرد باسیاستی بود و به طور قطع یک مقداری هماهنگ تر عمل می کرد. هرچند من معتقدم با وجود ایشان اتفاق دیگری می افتاد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید