صدای گوگل مردانه شد

    کد خبر :117323

صدای مردانه دستیار صوتی گوگل در حال حاضر برای کاربران این سیستم فعال شده و کاربران قابلیت استفاده از آن در سیستم هوشمند گوگل هوم (Google Home) و گوشی های تلفن همراه خود را دارند.

به گزارش  برنا، دستیار صوتی گوگل یا گوگل استیستانت (Google Assistant) از زمان ارائه در سال گذشته، از یک صدای ماشینی و مصنوعی زنانه استفاده می کرد. گوگل به تازگی یک صدای مردانه را نیز به این دستیار صوتی اضافه کرده است. صدای مردانه دستیار صوتی گوگل مانند صدای زنانه قبلی موجود حالتی ماشینی داشته ولی اضافه شدن آن می تواند اندکی جذابیت های این سیستم را افزایش دهد.
روش انتخاب صدای مردانه دستیار صوتی گوگل

برای استفاده از صدای مردانه دستیار صوتی گوگل کافی است که به بخش Preferences رفته و در بخش Assistant Voice آن را از صدای زنانه که با نام Voice 1 مشخص شده به صدای مردانه که با نام Voice 2 مخشص شده تغییر دهید. البته این تنظیم جدید بر روی تمامی دستکاه های مبتنی بر دستیار صوتی گوگل شما اعمال شده و شما تنها قابلیت استفاده از یک صدا را در تمامی ابزار و ادوات مورد استفاده خود خواهید داشت.

صدای مردانه دستیار صوتی گوگل برای تمامی کاربران قابل استفاده بوده اما کسانی که از گجت های قدیمی که از دستیار صوتی گوگل استفاده می کنند، نیاز به به روز رسانی داشته تا این قابلیت برای آنها فعال شود. به این ترتیب گوگل نیز مانند رقبای خود دستیار صوتی سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت به نام کورتانا (Cortana) و دستیار صوتی اپل به نام سیری (Siri) سعی در بهبود عملکرد سمعی و بصری سیستم هوشمند خود داشته و صدای مردانه دستیار صوتی گوگل اولین قدرم در این راه است.

البته علاوه بر فرم صدای غیر طبیعی و ماشینی سیستم دستیار صوتی گوگل، نامگذاری بسیار ساده و غیر هوشمندانه (شاید هوشمندانه؟) با عناوینی مانند Voice 1 و Voice 2 نیز یکی از نکات منفی این سیستم به حساب می آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید