جنگ بعدی با اسرائیل نه در لبنان بلکه در داخل اراضی اشغالی خواهد بود

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۷:۱۵
    کد خبر :117288

یک نماینده سابق پارلمان لبنان با اشاره به سخنان اخیر دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که جنگ بعدی با اسرائیل نه در داخل خاک لبنان بلکه در داخل اراضی اشغالی خواهد بود.

“نزیه منصور”، نماینده سابق پارلمان لبنان درباره سخنرانی اخیر دبیر کل حزب‌الله لبنان در هشدار به صهیونیست پرداخت.

جنگ بعدی با صهیونیست‌ها نه در داخل لبنان بلکه در داخل اراضی اشغالی خواهد بود

وی گفت: رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر جنگ روانی را علیه لبنان به راه انداخته بود به خصوص که در رزمایش اخیر نیز این جنگ روانی تشدید یافته بود. اما دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود تاکید کرد که امور به این سادگی که صهیونیست‌ها گمان می‌کنند نیست. سید حسن نصرالله در این سخنرانی میان یهودیان و صهیونیست‌ها تفاوت قائل شد. وی در این سخنرانی تاکید کرد کسانی که از دیگر مناطق به سرزمین اشغالی آمده‌اند باید به وطن‌های خود بازگردند. دبیر کل حزب الله لبنان هشدار داد که جنگ بعدی در لبنان نخواهد بود بلکه این جنگ در داخل اراضی اشغالی روی خواهد داد و این هشداری نه تنها به صهیونیست‌ها بلکه به حامیان این رژیم به خصوص آمریکا بوده است.

هرگونه حماقت صهیونیست‌ها شگفتی‌های زیادی را برای آنها به همراه خواهد داشت

این نماینده سابق پارلمان لبنان اضافه کرد: این سخنرانی همچنین پیامی برای آمریکا که تحریم‌هایی را علیه حزب‌الله لبنان اعمال کرد به همراه داشته است. حزب‌الله در حال حاضر و پس از پیروزی‌هایی که در سوریه و عراق حاصل شد در جایگاه قدرت قرار دارد. صهیونیست‌ها قصد داشتند با کمک تحولات منطقه حزب‌الله را تحت محاصره قرار دهند اما امروز اوضاع کاملا برعکس شده و تحولات منطقه به نفع حزب‌الله شد. نگرانی کارشناسان سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها پس از سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله کاملا مشهود است چون آنها به سخنان وی بیش از سخنان سران و رهبران خود اطمینان دارند. صهیونیست‌ها باید به خوبی بدانند هرگونه حماقتی را که مرتکب شوند شگفتی‌های زیادی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

پیروزی‌های محور مقاومت نگرانی‌ها در سرزمین اشغالی را به شدت افزایش داد

دکتر نزیه منصور در ادامه این مصاحبه به رزمایش اخیر رژیم صهیونیستی در اراصی اشغالی اشاره کرد و گفت: رزمایش اخیر رژیم صهیونیستی بیشتر با هدف متحد کردن عرصه گسسته داخلی در این رژیم بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی در حال حاضر در شرایطی از ترس و نگرانی قرار دارد. این رزمایش بیش از آنکه پیامی برای خارج از اسرائیل داشته باشد، مصرف داخلی داشته است. دستاوردها و پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه نگرانی‌ها را به شدت در سرزمین‌های اشغالی افزایش داده است. آنها تلاش کردند با این رزمایش اعتبار را به نظامیان خود که در جنگ‌های قبلی در برابر مقاومت شکست خوردند، بازگردانند. از سوی دیگر، صهیونیست‌ها با این رزمایش تلاش کردند به شهرک‌نشینان این اطمینان را بدهند که از حزب‌الله هراسی نداشته باشند و ارتش اسرائیل توانایی کافی برای مقابله با حزب‌الله را دارد. پیام دیگر این رزمایش به تروریست‌های تکفیری در سوریه و لبنان بوده است. اسرائیل با این رزمایش به تروریست‌ها این پیام را داد که همچنان در کنارشان قرار داشته و به مبارزه خود با حزب‌الله و نیروهای مقاومت ادامه دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید