روسیه: سرکرده جبهه النصره به اغما رفت

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۶:۵۱
    کد خبر :117267

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ابومحمد الجولانی رییس گروه تروریستی جبهه النصره که در جریان بمباران هواپیماهای روسیه به شدت مجروح شد و دو دست خود را از دست داد، به اغما رفته است.

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: الجولانی از جمله افرادی بود که دو روز پیش در جریان بمباران مقر فرماندهی جبهه النصره در ادلب هدف قرار گرفت و در این عملیات نیز شماری از فرماندهان ارشد این گروه تروریستی کشته شدند.

بنا به اعلام شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، وی افزود: وضع بحرانی سلامتی الجولانی، تروریست های جبهه النصره در استان ادلب را به تکاپو واداشته است.

کوناشنکوف همچنین به انجام یک عملیات دیگر ضدتروریستی بمب افکن های روسی اشاره و اظهار کرد: فرماندهی نیروهای روسیه در سوریه از کانال های مختلف در باره برنامه برگزاری جلسه فرماندهان جبهه النصره (مسئول بخش شرقی) این کشور آگاه شد.

وی افزود: بمب افکن های سوخو-34 با بمب های دقیق این مرکز را بمباران کردند که هفت فرمانده ارشد تروریست ها از جمله ابوتراب الداغستانی، موسی الحسین، عبدالرحمن المهاجر و ابواحمد الجزراوی کشته شدند.

ژنرال کوناشنکوف همچنین از نابودی یک انبار بزرگ زیرزمینی مهمات و جنگ افزارهای جبهه النصره در منطقه ابوالدهر خبر داد و افزود: در زراخانه زیر زمینی تروریست ها حدود 1000 تن مهمات از جمله گلوله های توپ و خمپاره و همچنین موشک های کاتیوشا وجود داشت که با بمب های نقطه زن هوایی نابود شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز هم از کشته شدن 12 فرمانده ارشد جبهه النصره همراه الجولانی خبر داده بود.

وی همچنین افزود: اقدامات روسیه برای نابودی تروریست هایی که به تازگی به نیروهای روسی در سوریه حمله کرده بودند، ادامه خواهد یافت.

دو هفته پیش گروهی از نیروهای روسیه متشکل از 29 پلیس نظامی در منطقه ادلب تحت محاصره تروریست های جبهه النصره قرار گرفته و سه نفر مجروح شدند، ولی با کمک نیروهای پشتیبانی و محلی نجات یافتند.

کوناشنکوف در ادامه اظهار کرد با کمک سامانه های تجسسی، مسکو از مکان و زمان برگزاری جلسه فرماندهان گروه تروریستی بین المللی جبهه النصره به فرماندهی ابومحمد الجولانی آگاه شد.

وی افزود: بر اثر حملات بمب افکن های سوخو-34 و سوخو-35 نیروی هوافضای روسیه، الجولانی به شدت مجروح شده و دو دست خود را از دست داده است و همچنین بر اساس اطلاعات منابع مستقل شرایط بحرانی دارد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: در این حملات نیز 12 سرکرده دیگر جبهه النصره از جمله احمد القاضی رئیس امنیت این گروه تروریستی و از دستیاران الجولانی کشته شدند.

همزمان در این حملات، بیش از 50 تروریست جبهه النصره نیز کشته و حدود 10 نفر هم زخمی شدند.

روسیه پس از خارج کردن نیروهای خود از حلقه محاصره تروریست ها نیز مراکز و مواضع آنان را در ادلب موشکباران کرد که مرگ پنج فرمانده جبهه النصره و 32 تروریست دیگر را در پی داشت.

گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه سبب شدند، دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی برخوردار شوند.

این اقدام های ضدسوری سبب تشکیل دهها گروه تروریستی شد که افزون بر قتل عام و کشتار صدها هزار نفر در سوریه و عراق و همچنین ویرانی دو کشور، آوارگی میلیون ها عراقی و سوری را در پی داشته است، ولی گروه کشورهای غربی-عربی هنوز هم به حمایت از گروههای مسلح و تروریستی ادامه می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید