بی‌اطلاعی رییس سازمان اوقاف از میزان درآمدهای وقفی

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۵۴
    کد خبر :11712

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره میزان درآمدهای این سازمان از موقوفه‌های منفعتی در سال گذشته گفت: آمار نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در حاشیه مراسم تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه درآمد این سازمان از موقوفه‌ها در سال گذشته چه مقدار بوده است گفت: آمار مشخص نداریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه میزان اراضی وقفی در کشورمان وجود دارد اظهار داشت: در این باره هم نمی‌توان اعداد و ارقام دقیق ارائه کرد.

وی ادامه داد: میزان اراضی وقفی قابل قبول است البته موقوفات به سه قسمت تقسیم می‌شود. موقوفات فاقد متولی، موقوفات متعلق به آستان قدس رضوی و موقوفات متعلق به سایر آستان‌ها که بناهایی مانند شاه‌چراغ متعلق به آنها است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار متولی در کشورمان موقوفات را اداره می‌کنند اظهار داشت: اراضی حاشیه‌نشین‌های مشهد متعلق به آستان قدس رضوی است و از سال 94 از آستان خواسته‌ایم که خدمات لازم به حاشیه‌نشین‌ها ارائه دهد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه دو نوع موقوفات منفعتی و انتفاعی در سطح کشور وجود دارد ادامه داد: موقوفات منفعتی از جمله وقف‌هایی هستند که درآمدزا هستند و از عواید آنها به نفع فقرا استفاده می‌شود.

وی افزود: موقوفات انتفاعی از وقف‌هایی هستند که اداره آنها هزینه‌بر است مانند مساجدی که به اداره اوقاف واگذار می‌شود. از این نوع موقوفات در کشورمان 175 هزار تعداد وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی درباره اراضی وقف شده در سراسر کشور گفت: آمار دقیقی در این رابطه وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید