تغییر جهت آب برای آبرسانی به ۵۳.۱میلیون نفر درچین

    کد خبر :117092

۵۳.۱ میلیون نفر در شمال چین از پروژه عظیم تغییر جهت آب که تا به حال بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب آب را از جنوب به شمال، انتقال داده، منتفع شده‌اند.

به گزارش شین‌هوا، ۵۳.۱ میلیون نفر در شمال چین از پروژه عظیم تغییر جهت آب که تا به حال بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب آب را از جنوب به شمال، که در معرض خشکسالی بوده، انتقال داده است، منتفع شده‌اند.

به گزارش بازتاب به نقل از مهر، طبق اعلام دفتر پروژه انحراف آب جنوب به شمال تحت نظر وزارت کشور، آبی که از رودخانه یانگ‌تسه پمپ می‌شود، در طول مسیر میانی پروژه انحراف آب، به پکن، تیانجین و استان‌های هنان و هبی فرستاده می‌شود.

مسیر میانی پروژه آب را به وسیله کانال‌ها و لوله‌ها از مخزن دانجیانگکو در استان مرکزی چین، هوبی انتقال می‌دهد. این مسیر از اواخر سال ۲۰۱۴ به کار گرفته شده است.

این پروژه تا به حال ۲.۷ میلیارد متر مکعب آب را به ۱۱ میلیون نفر در پکن، رسانده است.

در حال حاضر، حدود ۷۰ درصد تامین آب پکن از این پروژه انجام می‌شود. به این ترتیب سرانه ذخیره آب پکن، از ۱۰۰ به ۱۵۰ متر مکعب رسیده است. قبلا آب این شهر بیشتر از آب زیرزمینی تامین می‌شد.

تیانجین، از این پروژه ۲.۲ میلیارد متر مکعب آب دریافت کرده است درحالی‌که استان‌های هنان و هوبی به ترتیب ۳.۵ میلیارد متر مکعب و ۱.۱ میلیارد متر مکعب آب دریافت کرده‌اند.

مقامات دفتری می‌گویند که این پروژه نقش استراتژیک غیرقابل انکاری در حل کردن معضل کمبود آب، بهبود کیفیت و اکولوژی آب در شمال چین ایفا کرده و جامعه‌ای برپا کرده است که با حفظ منابع خود، از وقوع فجایع طبیعی جلوگیری می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید