استقبال شرکت‎های خارجی، شاخصی برای کارآمدی برجام

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۴۱
    کد خبر :11696

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی امسال در پایتخت میزبان حضور پر رنگ و کم سابقه شرکت های نفتی بین المللی است که با اهدافی همچون معرفی تولیدات، دانش فنی و بهره مندی از فضای این رخداد مهم اقتصادی در راستای آشنایی و تعامل با سایر شرکت های داخلی و خارجی، حضور یافته اند.

نام های برجسته ای در میان شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه امسال به چشم می خورد که از میان آن ها می توان به شرکت نفت سوکار، لوک اویل، زیمنس، ترانسنفت، او.ام.وی (OMV) و … اشاره کرد.

به نقل از شرکت ملی نفت ایران، تعداد زیادی از شرکت های حاضر که نسبت به عقد قراردادهای مهم نفتی تا پایان سال جاری ابراز امیدواری کردند، در زمینه هایی همچون سوآپ نفت و گاز و سرمایه‎گذاری در فعالیت‌های اکتشاف و تولید در جنوب ایران در حال مذاکره و رایزنی هستند.

به طور مثال هم اکنون شرکت سوکار برای همکاری در زمینه چند پروژه پتروشیمی در جنوب ایران، در حال مذاکره با شرکت نفت و گاز پارسیان است و به گفته مدیر توسعه بازرگانی آن: شرکت ملی نفت آذربایجان ٩ سال است که در ایران دفتر دارد و در دو سال اخیر تلاش کرده است که فعالیت‌های خود را در این کشور توسعه دهد.

با توجه به اجرایی شدن برجام و رضایت از فضای فراهم شده برای حضور شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی تمام تلاش های شرکت کنندگان بر حضور فعال و پر رنگ قرار گرفته است و نسبت به ایجاد شرایط برای تعامل هرچه بیشتر تلاش می کنند.

نمایشگاه صنعت نفت، تجلی حضور کم نظیر شرکت های نفتی بین المللی

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران تاکنون رضایت شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان را به همراه داشته است و  فضای حاکم بر نمایشگاه حاکی از آن است که استقبال جدی تر فعالان صنعت نفت از این رویداد می تواند به عنوان شاخصی برای کارآمدی برجام و رفع تحریم‌ها محسوب شود.

به گزارش NIOC، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز شنبه با حضور بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت حدود ٨٠ هزار متر مربع آغاز به‎کار کرد.

در این نمایشگاه، ۱۰۱۶ غرفه داخلی به نمایندگی از حدود ۲۵۰۰ شرکت و ٨١١ غرفه خارجی به نمایندگی از حدود ۱۵۰۰ شرکت از ٣٧ کشور دنیا حضور دارند.

کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، هلند، اتریش، کره جنوبی و استرالیا دارای پاویون هستند و شرکت‎های معتبر فعال در صنعت نفت در قالب غرفه‎ یا با اعزام تیم کارشناسی خود، در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

در بخش خارجی، شرکت‎های آلمانی با در اختیار گرفتن ۳۰۰۰ متر مربع، بیشترین فضا و کشور چین بیشترین تعداد شرکت‎های حاضر را به خود اختصاص داده‎اند.

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‎کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎آید؛ از لحاظ تعداد شرکت‎های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صبح روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و عصر روز سه‎شنبه (١٩ اردیبهشت‎ماه) به کار خود پایان می دهد؛ ساعت بازدید هر روزه از ١٠ صبح تا ١٨ خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید