معظمی: برجام فرصتی برای طلایی اقتصاد کشور است

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۲۸
    کد خبر :11687

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اقدام برای شکل گیری شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی را حرکت بزرگ و بی سابقه وزارت نفت در دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: با اجرای قراردادهای جدید نفتی و اشتغالزایی در نتیجه آن، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه نفت متجلی می‌شود.

 منصور معظمی امروز (دوشنبه، ١٨ اردیبهشت‌ماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و ایدرو گفت: این که به واسطه عملیاتی شدن برجام و تدوین قراردادهای جدید نفتی، شرکت‌های داخلی می توانند با استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های خارجی در عرصه انرژی جهان نقش آفرینی کنند حرکت بزرگی است و از این بابت باید قدردان مجموعه وزارت نفت باشیم.

وی ادامه داد: این‌که امروز انبوه شرکت‌های داخلی در نمایشگاه بین المللی صنعت نفت حضور دارند و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته اند، نتیجه چنین اقدام‎هایی است.

معظمی با اشاره به توانمندی شرکت‌های داخلی در همه عرصه‌ها گفت: امروز شرکت‌های ایرانی می توانند سکو بسازند و در موعد مقرر تحویل دهند و این توانمندی ها، دستاورد فرصت های بزرگی است که وزارت نفت در اختیار پیمانکاران داخلی قرار داده است.

وی با بیان اینکه اگر قراردادهای جدید نفتی همان سال گذشته اجرایی می شد، می توانستیم امروز شاهد اشتغالزایی گسترده ای در کشور باشیم، یادآور شد: اشتغالزایی تنها از رهگذر سرمایه گذاری حاصل می شود و هر آنچه جز این می گویند پایه علمی ندارد و شعار است.

معظمی برجام را فرصتی استثنایی و طلایی برای اقتصاد کشور خواند و گفت: به سهم خودم از آنان که برجام را آفریدند قدردانی می کنم.

وی گفت: اسم قراردادها مهم نیست؛ مهم این است که با تصمیم وزارت نفت و تدوین این مدل قراردادی، شرکت های ایرانی بازار کار مناسبی برای فعالیت و ارائه توانمندی های خود پیدا می کنند.

به گفته وی، با اجرای قراردادهای جدید نفتی، فرصت تکنولوژی و فرصت سرمایه برای کشور فراهم شده است.

این مقام مسئول به فعالیت دولت آقای خاتمی و حجم کارهایی که به واسطه تصمیم‌های درست و منطقی در آن دوران در عسلویه و ماهشهر انجام شد اشاره کرد و افزود: تعجب می کنم که برخی می گویند به طور مثال پالایشگاهی را با A درصد پیشرفت تحویل داده اند، ما که خودمان فنی هستیم و می دانیم یک پروژه می تواند حتی به خاطر درصدی از پیشرفت سالها باقی بماند؛ همانطور که در پتروشیمی پروژه هایی داشته ایم که فقط به خاطر کمبور یک کمپرسور سال ها بی نتیجه ماندند. اگر می توانستند پروژه را تکمیل کنند، چرا خودشان عکس یادگاری نگرفتند؟

معظمی با اشاره به دستاوردهای فراوان دولت یازدهم در حوزه نفت و گاز از جمله بهره برداری از ١١ فاز پارس جنوبی، بهره برداری از چند طرح بزرگ پتروشیمی و افزایش ظرفیت تولید محصولات در این صنعت و …، ادامه داد: باید به تلاشگران این عرصه خداقوت گفت. البته اشکالی ندارد اگر خداقوت هم نگویید؛ حداقل زخم زبان نزنید.

وی با یادآوری این‌که پالایشگاه، تاسیسات و هر آنچه در صنعت نفت به ثمر می نشیند نه از آن دولت ها، که متعلق به ملت است، گفت: حلاوت این دستاوردها را با برخی حرفها به کام ملت تلخ نکنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید