اجرا نشدن بخش‌های عمده‌ای از قانون برنامه ششم

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ۹:۰۶
    کد خبر :116830

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه تاکنون بخشهای عمده‌ای از قانون برنامه توسعه ششم از سوی دولت اجرا نشده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با بیان اینکه دولت در قبال اجرای قانون برنامه ششم توسعه وظیفه شرعی دارد اظهار داشت: متأسفانه امروز بخش‌های عمده‌ای از قانون برنامه ششم توسعه از سوی دولت کنونی اجرا نشده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: الزام دولت به ارتقاء 10 درصدی شاخصهای توسعه‌ای استان‌های جنگ زده حکم قانون برنامه است که متأسفانه هنوز اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط ملتهب امروز منطقه عدم پرداختن به حقوق، توسعه و عمران مرزنشینان ظلم به منافع ملی است عنوان کرد: اکنون در شرایطی که اقوام برخی کشورهای همسایه مشکلات‌ جدی با دولت‌های مرکزی پیدا کردند اقوام ایرانی با افتخار خود را جزیی از تنه درخت ایران زمین می‌دانند.

فلاحت‌پیشه علت این امر را تلاش‌های تاریخی جهت کشاندن توسعه و عمران به مناطق مرزی دانست و افزود: برای جلوگیری از هرگونه احساس تبعیض باید دولت احکام جدید برنامه ششم توسعه را اجرا کند تا مشکلات مرزنشینان برطرف شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه برخی مسئولان میز وزارت و ریاست خود را در تهران را ترک نمی‌کنند و اطلاعی از مشکلات مناطق محروم و مرزی نداشته و فضای ذهنی آنان با مشکلات و بدبختی‌های مردم متفاوت است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسانی که با استفاده از رانت‌های قدرت و دولت، اعضای خانواده خود را در بهترین مناصب مدیریتی و اداری جذب کرده‌اند، هیچ گونه احساس دلسوزی با استان‌های مملو از جوانان بیکار همچون استان کرمانشاه ندارند بیان کرد: چرا دولت پاسخگوی اشتباهات مدیریتی همیشگی خود در استان کرمانشاه نیست؟

وی بیان کرد: آقایان غیر از عزل و نصب‌های محفلی اقدام دیگری برای برخی استان‌ها انجام نداده و حداقل‌های شاخص‌های توسعه‌ای استان حاصل نمایندگان زحمتکش ادوار و مدیران بومی و بی‌ادعای فاقد پشتوانه‌های محفلی و سیاسی است.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه ابلاغ نکردن حقوق و مزایای ایثارگری مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو تا مرز عنوان کرد: طبق ضوابط و جداول سال 1376 سازمان امور اداری و استخدامی این مناطق جنگ زده محسوب می‌شوند و مردمان و کارکنان آنها باید حق ایثارگری دریافت کنند، این حکم قانون برنامه است اما ابلاغ نشدن آن تأخیر در احقاق حقوق مردمانی است که در حوزه مرصاد در درون خانه‌های خود پذیرای جنگ بودند.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت حقوق رزمندگان معسر نیز بخشی از احکام اجرا نشده قانون برنامه و بودجه است بیان کرد: پتروشیمی اسلام‌آباد غرب را مصداق بی‌تفاوتی دولتمردان نسبت به مشکل بیکاری است.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه 6 ماه طول کشید تا مجوز زیست محیطی از دالان تاریک ورق‌بازی دولتی صادر شد گفت: پس از ماه‌ها پیگیری و تصویب خط اعتباری 1/5 میلیارد یورویی بازی دیگری از طرف سازمان همیاری‌های کرمانشاه و بانک صنعت و معدن آغاز شده است.

وی افزود: اگر مسئولان دولت به مانع زدایی از احداث پتروشیمی اسلام‌آباد غرب و دیگر طرح‌های توسعه‌ای استان نپردازند در شعارهای اشتغال خود در این استان چیزی جز «دروغ» به مردم نگفته‌اند.
منبع: تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید