خلاء طالبانی در تحرکات کردستان بیش از گذشته احساس می‌شود/ طالبانی برای ایجاد وحدت میان ایران و عراق تلاش می‌کرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ۸:۵۷
    کد خبر :116815

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر طالبانی در قید حیات بود، می‌توانست تاثیر بیشتری در جامعه جهانی برای آرام کردن کردستان عراق داشته باشد.

«حشمت‌الله فلاحت پیشه» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به درگذشت «جلال طالبانی» گفت: به عنوان کسی که سالها مسوولیت رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق را بر عهده داشتم، باید بگویم طالبانی در مدت دوره ریاست جمهوری اش همکاری نزدیکی با ایران داشته است.

نماینده مردم اسلام آباد ادامه داد: جلال طالبانی ویژگی‌های بارزی داشت. او ضمن مقابله با صدام پل‌های پشت سر افراد را خراب نمی‌کرد و نگاه وحدت گرایانه ای داشت.

او با اشاره به اینکه وحدت موجود در عراق حاصل تلاش طالبانی است، گفت: طالبانی تلاش داشت که در قبال همسایگان و ایران چالش ایجاد نشود و سعی کرد نقش تعادلی را در فضای مناسبات با کشورهای منطقه و به ویژه ایران داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تحرکات در کردستان عراق برای جدایی از این کشور بیان کرد: در این شرایط خلاء طالبانی در تحرکات کردستان برای جدایی از عراق کاملاً احساس می شود. اگر طالبانی در قید حیات بود می توانست تاثیر بیشتری در جامعه جهانی برای آرام کردن کردستان عراق داشته باشد.

فلاحت پیشه در خاتمه گفت: درگذشت جلال طالبانی را به مردم عراق و افرادی که ایشان را به خاطر روحیه وحدت گرایانه و تنش زدایانه تحسین می کردند، تسلیت می گویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید