اصرار عجیب نمایندگان مجلس برای یک اقدام غیر قانونی!

    کد خبر :116751

برخی از نمایندگان مجلس در حالی در 24 ساعت گذشته در مورد پوشش شهدای آتش نشان توسط بنیاد شهید سخن گفتند که در گفتگو با مسئولان مربوطه مشخص شد حل این مشکل نیاز به بازنگری در قانون دارد.

به گزارش  برنا، در 24 ساعت گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی اظهارنظرهای مختلفی خواستار این موضوع شدند که شهدای آتش نشان تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.

کمالی پورعضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه شهدا نباید درجه بندی شوند، گفت: شهدای آتش نشان باید تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.

همچنین مافی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: برای اطلاق عنوان شهید به آتش نشانان باید تغییرات و اصلاحاتی در آیین نامه و قوانین مربوط به شرایط احراز عنوان شهید انجام شود.

مسئول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار برناتاکید کرد موضع بنیاد شهید در این مورد همان موضع قبلی است.

ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در همان اولین روزهای پس از حادثه پلاسکو گفته بود:بنیادشهید برای ارائه خدمت و شهید نامیدن آتش نشانان آنها هیچ تعهدی ندارد بلکه خود شهرداری موظف به ارائه خدمات به خانواده های این افراد است،بنیاد شهید طبق قانون فقط افرادی را که در مواجهه با دشمن جان خود را از دست می دهند شهید می داند.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی هم در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت: پس از حادثه پلاسکو مذاکراتی با نهادهای مختلف از جمله بنیاد شهید و مجلس شورای اسلامی در این خصوص انجام شد ولی هیچ نتیجه ای نداشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید