روحانی از اردوغان استقبال رسمی کرد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۰۵
    کد خبر :116578

رییس‌جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی از رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد استقبال کرد.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه ظهر چهارشنبه در راس یک هیات عالیرتبه در سفری یک روزه برای دیدار و گفت وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.
در مراسم استقبال رسمی از رییس جمهوری ترکیه، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و رجب طیب اردوغان از یگان تشریفات سان دیدند و سپس هیات‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.
قرار است تا دقایقی دیگر رییسان جمهوری اسلامی ایران و ترکیه درخصوص گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه و مهم ترین مسائل منطقه‌ ای و بین المللی با یکدیگر گفت‌وگو کنند.
مذاکرات دوجانبه، نشست هیات‌های عالی‌رتبه و تشکیل شورای عالی همکاری راهبردی ایران و ترکیه به ریاست رییسان جمهوری دو کشور و امضای اسناد همکاری از جمله برنامه‌های این سفر است.
رییس جمهوری ترکیه پیش از سفر به تهران اعلام کرده بود که در جریان سفر به تهران در خصوص اوضاع شمال عراق با مقامات عالیرتبه ایران مذاکره می کند.
اردوغان گفته بود که در این سفر نشست شورای عالی همکاری راهبردی دو کشور ترکیه و ایران برگزار خواهد شد.
این سفر اردغان دومین سفر وی در دوران ریاست جمهوری دکتر روحانی است. وی در فروردین ماه سال 94 به تهران سفر و با مقامات عالی رتبه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید