دولت مالیات اخذ شده از بیمه درمان را پس می‌دهد

    کد خبر :116531

بیمه گذارانی که در 6سال گذشته بابت خدمات بیمه درمان وتکمیلی درمان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده اند می توانند بر اساس حکم دیوان عدالت اداری و بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی، آن را بازپس گیرند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، بر اساس بخشنامه ای از سوی سازمان امور مالیاتی که در سال 90 ابلاغ شد تاکنون بابت خدمات درمانی و تکمیلی درمان از بیمه گذاران مالیات دریافت می شد که بر اساس رای جدید دیوان عدالت اداری، پرداخت کنندگانی که در این مدت و از زمان اجرای بخشنامه یاد شده در صورتحساب هزینه های درمانی مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کرده اند، می توانند با مراجعه به سازمان امور مالیاتی آن را مطالبه کنند.

سازمان امور مالیاتی مهر ماه سال 90 خدمات درمانی را در صدر بخشنامه معافت مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد اما در سطر آخر همان بخشنامه، خدمات درمانی را از معافیت مستثنا اعلام کرد و بر آن مالیات بر ارزش افزوده اعمال داشت.

این موضوع در سال های گذشته همواره مورد سوال بود که چرا با وجود صراحت در بند 9 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده و اعلام انواع دارو، لوازم مصرفی، خدمات درمانی، توانبخشی و حمایتی در زمره موارد مشمول معافیت مالیاتی، این نوع مالیات از بخش درمان اخذ می شود.

این مشکل با طرح شکایت یک دستگاه دولتی به دیوان عدالت اداری کشیده شد و سرانجام در تابستان گذشته دیوان، به ابطال استثنای ذکر شده در بخشنامه سازمان امورمالیاتی رای داد؛ رئیس سازمان امور مالیاتی، این حکم دیوان عدالت اداری را ابتدای مهر ماه برای اجرا ابلاغ کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید