سامسونگ هدست واقعیت مجازی ادیسه را معرفی کرد

    کد خبر :116366

سامسونگ به‌طور رسمی از هدست واقعیت مجازی جدید خود موسوم به ادیسه برای سیستم‌های ویندوزی رونمایی کرد.

سامسونگ پیش‌تر سابقه‌ی معرفی هدست واقعیت مجازی گیر وی‌آر را داشته است. حالا این کمپانی به‌طور رسمی هدست واقعیت مجازی جدید خود به نام Odyssey را برای کامپیوترهای ویندوزی رونمایی کرده است که می‌تواند در مقابل رقبای سرسخت خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

این هدست که عرضه‌ی آن از روز ۶ نوامبر با قیمت ۴۹۹ دلار آغاز می‌شود، امروز به‌طور رسمی معرفی شد. پیش‌تر شاهد فاش شدن تصویر و مشخصات این هدست در صفحه‌ی محصولات مایکروسافت بودیم.

اگر بخواهیم واقع‌بینانه نظر دهیم، باید بگوییم هدست ادیسه خیلی با آن چیزی که در ذهن شما است تفاوت ندارد. به‌زودی نمونه‌های زیادی از این نوع هدست از کمپانی‌های مشهوری چون ایسر، ایسوس، دل، اچ‌پی و لنوو وارد بازار خواهد شد. اما ادیسه دو ویژگی مهم دارد که آن را از رقبا متمایز می‌کند. اول، بهره‌گیری از نمایشگر امولد و دوم هدفون‌های حرفه‌ای AKG که داخل این هدست تعبیه شده‌اند.

استفاده از فناوری امولد باعث می‌شود عمق رنگ مشکی نسبت به پنل‌ LCD که تولیدکنندگان دیگر در هدست‌های خود به کار برده‌اند، بهتر باشد و در نتیجه‌ی تجربه‌ی بهتری از واقعیت مجازی برای شما رقم بخورد. علاوه بر این، پنل سامسونگ رزولوشن بیشتری دارد و درحالی‌که هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز از رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برند، نمایشگرهای سامسونگ به رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۶۰۰ مجهز شده‌اند.

جالب است بدانیم که این رزولوشن از آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۲۰۰ پیکسل، به‌مراتب بیشتر است.

هدفون‌های داخلی هدست واقعیت مجازی، نقشی اساسی در این محصول ایفا می‌کنند و از همین رو نباید درباره‌ی هدست ادیسه نگرانی داشته باشید. البته هنوز نکات زیادی در مورد هدست جدید سامسونگ وجود دارد که از آن‌ها بی‌خبریم. آیا واقعا محصول خوبی است؟ آیا راحت است؟ بی‌تردید باید منتظر بررسی هدستی باشیم که با قیمت ۴۹۹ دلاری آن می‌توان کیت کامل آکیولس ریفت را تهیه کرد و بهای آن به‌مراتب از دیگر هدست‌های واقعیت ترکیبی مبتنی بر ویندوز بیشتر است.

تاکنون تلاش کردیم نسبت به پلتفرم واقعیت ترکیبی مایکروسافت خوش‌بینانه نگاه کنیم. به نظر می‌رسد دوربین‌های داخلی هدست ادیسه این تصور را کامل می‌کند و نیازی نیست داخل فضای اتاق از تجهیزات اضافه استفاده کنید. البته ناگفته نماند هدست جدید سامسونگ باید در شرایط واقعی تست شود و شاید در اتاق تاریک مشکل ردیابی وجود داشته باشد.

ضمن اینکه مانند دیگر پلتفرم‌های واقعیت مجازی، همچنان باید منتظر یک اپلیکیشن قدرتمند باشیم،؛ چرا که هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز از همان کتابخانه‌ی SteamVR استفاده می‌کنند که اچ‌تی‌سی وایو از آن بهره می‌برد.

اگر دوست دارید از محیط دسکتاپ ویندوز خود در واقعیت مجازی استفاده کنید، باید از هدست ادیسه سامسونگ لذت ببرید. قابلیت جدیدی به نام Snap to App در این دستگاه وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد از راه دور و به‌سادگی پنجره‌های پین شده به دیوار خانه‌ی مجازی خود را تماشا کنید و حتی از کورتانا بخواهید پنجره‌ها را حرکت دهد یا اندازه‌ی آن‌ها را بر اساس دستور صوتی تغییر دهد.

از آنجایی که این سیستم می‌تواند نگاه و صدای شما را ردیابی کند، کافی است بگویید «Move this here» یا «Bigger» تا سیستم دستور شما را اجرا کند.

اگر بخواهید در فضای مجازی با دوستان خود تماس داشته باشید، باید خوشحال باشید. چرا که مایکروسافت خبر خرید AltspaceVR را اعلام کرده است. این استارتاپ در حل تعطیلی و ورشکستگی، یک شبکه‌ی اجتماعی مبتنی بر واقعیت مجازی است.

مایکروسافت امیدوار است بتواند استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را مانند مانیتورها ساده کند و تنها با وصل کردن یکی از آن‌ها بتوانید بدون نیاز به تجهیزات اضافی و نگرانی نسبت به سازگاری با دستگاه‌های دیگر کار خود را انجام دهید.

گرگ سالیوان، یکی از مدیران گروه ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت، گفته است:

اگر شما محصولی از اچ‌پی دارید و دستگاه من ساخت دل است، می‌توانیم بدون نگرانی با یکدیگر بازی کنیم و حتی نیازی نیست دغدغه داشته باشیم که تولیدکننده‌ی مانیتورهای ما کدام کمپانی است.

بعید است این هدست‌ها با ایکس‌باکس جدید سازگار باشند و مایکروسافت هنوز صحبتی در این باره نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید