طالبانی از شخصیت های ممتاز در مبارزه با صدام بود/وی از چهره های ماندگار دوره معاصر عراق است

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۳۱
    کد خبر :116283

رییس مجلس شورای اسلامی درگذشت جلال طالبانی رییس جمهوری پیشین عراق را تسلیت گفت و تاکید کرد: طالبانی از شخصیت های مبارز و ممتاز در مبارزه با رژیم صدام بود.

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز – چهارشنبه – افزود: جلال طالبانی یک دوره بسیار طولانی در مقابله با دیکتاتوری صدام مبارزه جدی داشت و در هشت سال دفاع مقدس نیز در کنار رزمندگان اسلام علیه رژیم صدام مبارزه کرد.
وی تصریح کرد: طالبانی از شخصیت های تاثیرگذار در دوره جدید عراق که نظام دمکراتیک ایجاد شد، بود، وی هم در تشکیل نظام عراق و هم به عنوان رییس جمهوری نقش مهمی را ایفا کرد.
رییس مجلس ادامه داد: طالبانی همیشه در دوران ریاست جمهوری ارتباطات خوب وسازنده با جمهوری اسلامی ایران برقرار کرد و به حق باید گفت که وی از چهره های ماندگار دوره معاصر عراق است.
لاریجانی ضمن تسلیت به خانواده طالبانی گفت: یاد جلال طالبانی زنده خواهد ماند.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری سابق عراق و دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق روز گذشته در بیمارستانی در برلین آلمان به دلیل عوارض ناشی از سکته مغزی درگذشت. این رهبر مبارز علیه دیکتاتوری صدام ، بعد از تشکیل نظام سیاسی جدید عراق در 2003 میلادی نقش مهمی در وحدت عراق ایفا کرد.
وی در سال ۲۰۰۵ برای اولین بار به عنوان یک کرد رییس جمهوری عراق شد. طالبانی در سال ۲۰۱۲ دچار سکته مغزی شد و فعالیت های سیاسی وی پایان یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید