یک فعال بخش خصوصی: افزایش سرمایه گذاری برای باقی ماندن در بازار رقابتی فولاد جهان ضروری است

    کد خبر :116224

فعال اقتصادی بخش خصوصی و مدیرعامل شرکت کامودیتی ایج گفت: برای باقی ماندن در بازار رقابتی فولاد جهان، ناگزیر از سرمایه گذاری و استفاده از انرژی ارزان هستیم.

نادر علیزاده روز چهارشنبه در دومین همایش نوآوری در تجارت و تکنولوژی فولاد و مواد اولیه در محل هتل استقلال تهران افزود: روند نشان می دهد که تورم و مشکلات اقتصادی کشور تاثیری در رشد فولاد نداشته است.
به گفته این فعال بخش خصوصی، رشد تولید فولاد چین از سال 1990 تا 2015 بیش از 10 برابر شده است.
وی بیان داشت: اگر بخواهیم صنعت فولاد کشور را رقابتی کنیم نباید فقط به معادن داخلی اکتفا کنیم، بلکه باید از مواد معدنی ارزان دیگر کشورها استفاده کنیم.
علیزاده با بیان اینکه باید کشور را به یک گذرگاه برای ترانزیت مواد معدنی در سال های آینده تبدیل کنیم، تصریح کرد: هندوستان و ایران به محوریت چابهار فرصت مناسبی برای حضور در بازار افغانستان است.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری کشور در این عرصه در حد پایینی است و باید صدها میلیارد دلار صرف سرمایه گذاری در کشور و حتی کشورهای غنی منطقه کنیم؛ زیرا در غیر اینصورت صنعت فولاد ایران در پایداری به مشکل بر می خورد.
وی تصریح کرد:برای جذب سرمایه در معادن و صنایع معدنی، دولت نباید در این بازار و در قیمتگذاری فولاد دخالت کند، همچنین باید خصوصی سازی واقعی اتفاق بیفتد.
علیزاده گفت: همچنین مالیات هایی که از سرمایه و سرمایه گذاری در کشور اخذ می شود و این مالیات ها گاهی اوقات بین 20 تا 40 درصد سرمایه اصلی را شامل می شود، باید حذف شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال ها و دهه های آینده مصرف مواد نفتی کاهش یابد، گفت: به این ترتیب هزینه های انرژی کاهش خواهد یافت و بر این اساس باید این انرژی ارزان را به سمت تولید موادی نظیر فولاد که از ارزش افزوده بالاتری برخوردارند، ببریم.
به گزارش ایرنا، این همایش با حضور 22 شرکت خارجی و 30 شرکت ایرانی و 150 شرکت کننده برگزار شد و در جریان برگزاری آن از فناوری احیای مستقیم ایرانی (پرد) رونمایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید