در پی کمبود معلم ابتدایی

سرگردانی ۱۲ روزه دبستانی ها در چالوس/ آموزش و پرورش عذرخواهی کرد

    کد خبر :116205

کمبود معلم مقطع ابتدایی در برخی دبستان‌های چالوس سبب شده تا دانش آموزان تمامی زنگ ها را به ورزش و تفریح بپردازند.
۱۲ روز از ماه مهر وآغاز سال تحصیلی گذشت و هنوز برخی از مدارس ابتدایی شهرستان چالوس با مشکل کمبود معلم مواجه هستند.

به گزارش نامه نیوز، کمبود معلم در مدارس مقطع ابتدایی شهرستان چالوس در حالی است که به گفته برخی از والدین باگذشت ۱۲ روز از سال تحصیلی برخی از دانش‌آموزآن‌همچنان بدون معلم و در مدارس سرگردان هستند.

یکی از اولیای دانش‌آموز چالوسی می‌گوید: باگذشت ۱۲ روز از سال تحصیلی همچنان فرزندمان که در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کند، بدون معلم است و این مسئله آنان را سرگردان کرده است.

وی خواهان توجه و تلاش مسئولان برای رفع مشکل شد و گفت: مگر می‌شود بدون داشتن معلم، دانش‌آموزان به مدرسه بروند و مسئولان در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.

حسینی مادر یکی از دانش‌آموزان مقطع چهارم ابتدایی مدرسه ابتدایی شهید ساجدی در چالوس نیز با اشاره به کمبود معلم می‌گوید: چهار روز یک نفر به‌عنوان بازرس در کلاس پسرم حضور داشت که آن‌هم فقط ورزش تدریس کرد.

همچنین پدر یکی از دانش‌آموزان نیز با اشاره به اینکه ۱۲ روز گذشته بدون معلم در کلاس فرزندم سپری شد گفت: بعد از گذشت این مدت، اگر معلمی هم بیاید آیا قرار است به‌صورت فشرده اقدام به تدریس کند که این مسئله نیز مشکل‌ساز است.

محمدی اولیای دیگر دانش‌آموز دبستانی چالوسی نیز می‌گوید: اگر مدرسه فرزندم را تغییر دهم باید نگران افت تحصیلی اوباشم، چراکه از آن محیط که عادت کرده و همچنین دوستانش دور می‌شود.

وی خواهان توجه مسئولان آموزش‌وپرورش مازندران برای حل این مشکل شد.

آموزش و پرورش چالوس عذرخواهی کرد/ جذب ۴۰ معلم بومی حق التدریس

درعین‌حال سلیمان عبداللهی مدیر آموزش‌وپرورش چالوس نیز در پیگیری خبرنگار مهر با تأیید مشکل کمبود معلم در مقطع ابتدایی شهرستان می‌گوید: به خاطر اینکه بتوانیم از معلمان بومی بهره‌مند شویم، این مشکل پیش آمد و شخصاً از تمامی اولیای محترم و دانش‌آموزان عزیز عذرخواهی می‌کنم.

وی اضافه کرد که با تلاش و پیگیری‌های فراوان، موفق شده‌ایم دیروز عصر، نامه مجوز انتقال ۴۰ معلم حق‌التدریسی بومی را دریافت کنیم که این خود یک مژده بسیار مهم برای اهالی منطقه است که مدت‌ها دغدغه به‌کارگیری بومیان را داشته‌اند.

سلیمان عبداللهی گفت: انشاء الله، تمامی مدارس از معلمان حق‌التدریس بومی بهره‌مند خواهند شد و هیچ مدرسه‌ای بدون معلم باقی نمی‌ماند.

مدیر آموزش‌وپرورش چالوس در پاسخ به این سؤال که آیا این معلمان، دارای تجربه کاری و سابقه تدریس هستند یا تازه جذب‌شده‌اند و تجربه اولشان است؛ گفت: همه این ۴۰ نفر دارای سابقه در مقاطع تحصیلی مختلف ابتدایی و پیش‌دبستانی هستند و اولیای دانش‌آموزان از نحوه تدریس و تجربه آن‌ها نگران نباشند.

مازندران ۵۲۴ هزار دانش‌آموز دارد که سال تحصیلی را در سه هزار و ۹۹۴ مدرسه آغاز کرده‌اند و مشکل کمبود معلم علاوه بر چالوس گریبان گیر برخی از شهرستان‌های مازندران بوده و امید است با پیگیری مسئولان آموزش‌وپرورش این مشکلات حل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید