مبارزه جدی و قاطعانه با فرار مالیاتی

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۵۳
    کد خبر :11620

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از مبارزه جدی و قاطعانه این سازمان با فرار مالیاتی خبر داد.

 سید کامل تقوی‌نژاد با بیان اینکه مهمترین برنامه سازمان امور مالیاتی کشور مبارزه با فرار مالیاتی است، گفت: با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و همچنین بهره مندی از اطلاعات جامع مالیاتی و دسترسی به اطلاعات هویتی، مالی، پولی و عملکردی مؤدیان، گام بزرگی در جهت مقابله با فرار مالیاتی در کشور برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور نیز روند رسیدگی به پرونده های کلان فرار مالیاتی را تسریع بخشیده است؛ به گونه‌ای که تنها در شش ماهه دوم سال ۹۵، با بررسی ۷۷ پرونده مالیاتی، سازمان امور مالیاتی کشور توانسته است ۹۹۰ میلیارد تومان مالیات تعیین و وصول نماید و این بدان معناست که شناسایی مؤدیان جدید جزو اولویت‌های اساسی سازمان است.

تقوی‌نژاد افزود: همچنین با ایجاد پایگاه اطلاعات مؤدیان مالیاتی و تقویت و افزایش سیستم های واحدیابی مکانیزه، روند مبارزه با فرار مالیاتی سرعت یافته و در سال ۹۵ و با تکیه بر اطلاعات این پایگاه، در حدود ۳۰۰ هزار مؤدی مالیاتی جدید شناسایی و مالیات حقه از آنان اخذ شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: با پیگیری و رصد فعالیت شرکت‌های صوری و غیرواقعی، توانستیم بیش از ۳۰۰۰ شرکت صوری را شناسایی و به مؤدیان معرفی نماییم.

وی همچنین از وصول ۳۳۰۰ میلیارد تومان مالیات از محل کشف و شناسایی تراکنش‌های مشکوک بانکی در سال گذشته خبر داد و گفت: با بررسی به عمل آمده، فرار مالیاتی این افراد شناسایی و برای آنان برگ تشخیص صادر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید