کاهش مصرف سوسیس و کالباس در ماه محرم

    کد خبر :116172

دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی ضمن اعلام اینکه قیمت فرآورده‌های گوشتی افزایش نمی‌یابد، گفت: مصرف انواع فرآورده های گوشتی از جمله سوسیس و کالباس در ماه محرم و صفر حدود ۱۰ درصد کم می‌شود.

مجید افلاکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میزان تقاضا برای مصرف انواع فرآورده‌های گوشتی در ماه محرم و صفر با کاهش حدود ۱۰ درصدی مواجه می شود. البته نمی توان اینگونه تصور کرد که بازار عرضه و تقاضا در این ایام با نوسان مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه این کاهش نسبی عرضه و تقاضا در ماه‌های محرم و صفر، در ماه‌های بعد جبران می شود، افزود: بر اساس میانگین تولید انواع فرآورده های گوشتی طی سه سال گذشته، سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن از این محصولات در کشور تولید می‌شود و با محاسبه آنها می توان دریافت که ماه هایی مانند محرم و صفر گرچه کاهش مصرف را در پی دارند اما آثار زیان‌بار و قابل توجهی در بازار عرضه و تقاضا در این ایام ایجاد نمی‌شود.

دبیر انجمن فرآورده های گوشتی همچنین در خصوص قیمت این محصولات و درخواست برای افزایش قیمت گفت: از اسفند پارسال تاکنون قیمت انواع فراورده های گوشتی تغییر نکرده است و فعلاً برای افزایش قیمت و ارائه درخواست به دستگاه های متولی برنامه ای نداریم، چراکه هنوز صاحبان صنایع به جمع‌بندی در این زمینه نرسیدند و اگر بخواهند افزایش قیمت را اعمال کنند معمولاً در نیمه دوم سال این اتفاق می افتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید