تشریح برنامه های اشتغالزایی دولت در آستانه انتخابات

  • اقتصادی
  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۴:۴۳
    کد خبر :11603

وزیر کار در اولین نشست خبری چهارسال اخیر خود و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، برنامه ها و سیاستهای اشتغالزایی دولت را تشریح کرد.

 علی ربیعی امروز در نشست خبری خود با موضوع «تشریح برنامه‌های اشتغال دولت» اظهار داشت: به لحاظ اهمیت بحث اشتغال و همچنین شرایطی که در سال ۹۶ و سال‌های بعد در حوزه اشتغال با آن مواجه هستیم، برای پاسخ به اشتغال جوانان نیازمند طرح‌های مکمل در کنار توجه و تمرکز بر رشد اقتصادی باید باشیم.

وی با بیان اینکه از دو، سه سال گذشته با روند پیچیدگی بازار اشتغال مواجه شدیم که طی سال‌های آینده نیز با این پیچیدگی مواجه هستیم، گفت: امروز جلسه مشترک شورای عالی اشتغال و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و طرح‌های جدید در حوزه اشتغال مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: اشتغال علاوه بر تمرکز بر سیاست‌های مالی، تولید، سرمایه‌گذاری، سیاست‌های پشتیبانی و سیاست‌های فقرزدایی، نیازمند طرح‌ها و سیاست‌های مکمل نیز است؛ چرا که امروز هم سیاست‌های کلان اقتصادی و هم سیاست‌های اجتماعی متأثر از پدیده اشتغال هستند.

ربیعی با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» با هوشمندی رهبر انقلاب گفت: با توجه به جهش متقاضیان نیروی کار، اگر نتوانیم بین عرضه و تقاضای نیروی کار تعادل ایجاد کنیم، در آینده با آسیب‌پذیری‌های جدی مواجه خواهیم شد، چرا که امروز در دوره تاریخی از بازار کار قرار داریم.

دوره تاریخی بازار کار

رئیس کارگروه اشتغال ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به جلسه امروز مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای عالی اشتغال در محل نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: مباحث متعددی در جلسه امروز برگزار شد که جهت‌گیری‌های طرح‌های اشتغال را مورد بررسی قرار دادیم و با مصوبات جلسه امروز، سه طرح در حوزه اشتغال رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های دوره تاریخی بازار کار که امروز با آن مواجه هستیم، گفت: به رغم اینکه علائم خوبی در تحقق رشد اقتصادی با آن مواجه هستیم، اما امروز با پدیده‌ای در بازار کار دست و پنجه نرم می‌کنیم که صرفاً رشد اقتصادی تأثیر چندانی نمی‌تواند در اشتغالزایی داشته باشد؛ از طرفی برای تحقق رشد اقتصادی، حدود ۷۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی پیش‌بینی می‌شود که با توجه به منابع مالی، صرفاً نمی‌توان منتظر ماند تا با بزرگ شدن کیک اقتصاد کشور، اشتغالزایی ایجاد شود. بنابراین باید منابع و طرح‌های مکمل برای خروج از بحران فعلی بیکاری در نظر گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید