تأثیر اکران فیلم کمدی بر جذب مخاطب

    کد خبر :115698

در چینش جدید شورای صنفی نمایش برای اکران فیلم‌های فصل پاییز، فیلم‌های کمدی حضوری کم‌رنگ در سینما دارند.

از چهارشنبه دوازدهم مهر ماه چهار فیلم جدید برای عرضه به مخاطب روی پرده سینماها خواهند آمد.

این چهار فیلم با موضوعات مختلفی اکران خواهند شد که «مالاریا»، «زرد» و «ایتالیا ایتالیا» با موضوع اجتماعی و «قهرمانان کوچک» فیلمی در حوزه کودک و نوجوان است.

«مالاریا» آخرین ساخته بلند سینمایی پرویز شهبازی به تهیه‌کنندگی مسعود ردایی و با بازی ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آذرخش فراهانی و آزاده نامداری است که تا بدین لحظه در جشنواره‌های مختلف خارجی حضور داشته و جوایز متعددی در بخش‌های مختلف به دست آورده است.

این فیلم یکی از گزینه اسکار ۲۰۱۸ امسال از ایران بود که توسط هیات انتخاب ایران انتخاب نشد.

«مالاریا» تولید سال 1394 است و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

این فیلم داستان دختر و پسری است که در تهران‌گردی‌های خود با مردی برخورد می‌کنند که مشکلی دارد، آن‌ها سعی می‌کنند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

«ایتالیا ایتالیا» اولین اثر بلند سینمایی کاوه صباغ‌زاده و با تهیه‌کنندگی مهدی صباغ‌زاده است که بازیگرانی چون حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، همایون ارشادی و …در آن باری می‌کنند.

این فیلم پربازیگر در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین نقش اول زن برای سارا بهرامی و بهترین چهره‌پردازی برای علی بهرام شد.

«قهرمانان کوچک» به کارگردانی حسین قناعت و تهیه‌کنندگی بیتا منصوری است که بازیگران آن برزو ارجمند، بیژن بنفشه‌خواه، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، یوسف کرمی (قهرمان المپیک در نقش خودش)، افشین سنگ چاپ، ابراهیم شفیعی، فرهاد بشارتی، مینا سلیمانی، مرتضی رستمی، فرزاد حاتمیان و بازیگران خردسال این فیلم سینمایی یاس نوروزی، پارسیا شکوری‌فر، عرفان برزین، کامیار محمدی، امیرکیان عبدی و ایمان امیری هستند.

این فیلم در جشنواره کودک و نوجوان حضور داشت و موفق به دریافت پروانه زرین بهترین فیلم کودک از نگاه داوران کودک به تهیه‌کنندگی بیتا منصوری شد.

«قهرمانان کوچک» با مخاطب قرار دادن خانواده‌های ایرانی به خصوص دانش‌آموزان و نوجوانان تلاش دارد تا فرهنگ حمایت از کالای ایرانی را به آنان آموزش دهد؛ چرا که اهمیت نوجوانان در فرهنگ‌سازی این چنین موضوعاتی قطعا بر کسی پوشیده نخواهد بود. بنابراین سازندگان این فیلم تصمیم دارند تا با کمک این نسل این مطلب را در جامعه مطرح کنند که چنانچه با خرید خود از تولید داخل حمایت کنیم، قدم بزرگی در پیشرفت صنعت و به خصوص ایجاد اشتغال در کشور برمی‌داریم.

«زرد» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی کامران مجیدی و بازی بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، آناهیتا درگاهی، امیرعلی نبویان، علیرضا استادی، شهروز دل افکار، حسین مهری و… است.

در قصه «زرد» آمده؛ آدم‌های عجیبی هستیم… امروزمون با فردا خیلی فرق می‌کنه.

حالا باید منتظر ماند و دید اکنون که سینما از فضای کمدی با این چینش تا حد زیادی دور شده، چه بازتابی را بین مخاطبان و گیشه در پی خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید