صادرات گیاهان دارویی تسهیل شد

    کد خبر :115592

دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه ای، شرایط جدید صادرات گیاهان دارویی را به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد.

متن این بخشنامه که تسهیلات جدیدی را برای صادرات گیاهان دارویی شامل می شود بدین شرح است :

پیرو مفاد بخشنامه‌های شماره ۳۴۲۶۵۱‏/۹۶‏/۹۴ مورخ ۲۷‏/۴‏/۹۶ و ۳۷۶۵۴۱‏/۹۶‏/۱۰۱ مورخ ۳‏/۵‏/۹۶ موضوع ضوابط صادرات گیاهان دارویی، صنعتی و عطری به پیوست تصویر رونوشت نامه‌های شماره ۲۴۳۰‏/۵۰۱‏/۹۶ مورخ ۴‏/۶‏/۹۶ و ۲۳۰۵‏/۵۰۱‏/۹۶ مورخ ۲۸‏/۵‏/۹۶ معاونت محترم توسعه بازرگانی و صنایع کشاروزی وزارت جهاد کشاورزی ارسال و اعلام می‌دارد:

۱. صادرات آن دسته از گیاهان دارویی که از طریق زراعت یا باغبانی تولید می‌شود با تأیید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مربوطه مبنی بر دست کاشت بودن بلامانع است و با رعایت سایر مقررات نیازمند استعلام از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نمی‌باشد.

۲. مطابق نامه شماره ۲۵۳‏/۴۰۷۹ مورخ ۱۷‏/۵‏/۹۶ موسسه ثبت گواهی بذر و نهال (ضمیمه) و مستفاد از ماده ۱۰ قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و گواهی بذر و نهال، گیاهان زینتی اعم از شاخه بریده و گلدانی (به شرح مندرج در فهرست پیوست نامه موصوف) که ذیل ردیف تعرفه شماره ۰۶۰۳ طبقه‌بندی می‌گردند، عمدتاً به عنوان «بذر و نهال» تلقی نشده و صادرات آنها موکول به ارائه مجوز وزارت جهات کشاورزی (گواهی مؤسسه ثبت گواهی بذر ونهال) نمیباشد. بدیهی است در صورت نیاز، همکاران محترم می‌توانند جهت تشخیص گیاهان اشاره شده و تمایز آنها از سایر گیاهان مشمول ارائه مجوز، مراتب را از سازمان جهاد کشاورزی استعلام نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید