واکنش رسانه آمریکایی به حواشی حضور روحانی در معدن یورت

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۲۷
    کد خبر :11552

بلومبرگ در گزارشی با اشاره به انتقاد شدید خانواده‌های مصیبت دیده معدنچیان از حسن روحانی در بازدید روز گذشته از معدن یورت استان گلستان، نوشت: فاجعه معدن استان گلستان یک نقطه ضعف برای حسن روحانی در مبارزات انتخاباتی‌اش محسوب خواهد شد.

روز گذشته که حسن روحانی برای بازید از معدن‌چیان مصیبت‌زده یورت به استان گلستان سفر کرده بود با خیل عظیم اعتراضات مواجه شد.

براساس ویدئویی که منتشر شد ماشین روحانی توسط مردان در محوطه معدن احاطه شده و یک کارگر خطاب به روحانی می‌گوید رئیس چه کسی این چنین بالای خودور ظاهر می‌شود و از آن بالا با کارگرانش صحبت می‌کند.

وی می‌گوید: «ما در این معدن 22 سال کار کردیم؛ مردی که کلاه کارگری زرد بر سر دارد خطاب به روحانی می‌گوید «هیچ کدام از شما نمی‌دانید معدنچی چه کسی است» حالا اینجا را به یاد داشته باشید و ببینیم دوباره اینجا برمی‌گردید.

این کارگر گفت:یک معدنچی تنها یک میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند و در زمان بازنشستگی برای دو دهه کار تنها 14 میلیون تومان دریافت می‌‌کند. واقعا شما می‌توانید با این پول زندگی کنید؟

براساس این گزارش، روحانی که در کمپین‌های مبارزاتی بر نقش توافق هسته‌ای در اقتصاد  ایران تاکید می‌کند به شدت تحت انتقاد واقع شده و فاجعه معدن در استان گلستان نیز می‌تواند به عنوان یک نقطه ضعف برای وی در مبارزات انتخاباتی محسوب شود.

براساس این گزارش تمام 35 کارگری  که در معدن یورت استان گلستان براثر انفجار محبوس شدند،‌کشته شدند.

هنوز علت دقیق حادثه گزارش نشده اما بسیار به خطای انسانی تاکید می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید