طرح تعطیلات سه هفته‌ای زمستانی

    کد خبر :115400

میراث فرهنگی و گردشگری، محیط‌ زیست و وزارت آموزش و پرورش از جمله سازمان‌هایی هستند که تلاش سه‌جانبه‌ای را برای طرح ساماندهی تعطیلات و تصویب آن انجام می دهند.

طی سال های گذشته همواره از سوی مسئولان سازمان گردشگری، برنامه ها و اقدامات مختلفی درباره ساماندهی زمان سفر به منظور رونق گردشگری در کشور صورت گرفته است از جمله پیشنهاد طرح تعطیلات دو روز پایان هفته و همچنین سه هفته تعطیلات زمستانی. طرح هایی که به گفته معاون گردشگری کشور در کمیسیون های دولت و کارگروه های مربوط در حال بررسی است.

به گزارش روزنامه خراسان، اگر چه پیشنهاد طرح های مذکور را چند ماه پیش، رئیس سابق سازمان گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی اعلام کرد اما به نظر می رسد هم اکنون نیز با تغییر مدیریت در این سازمان مسئولان تازه وارد مخالفتی با اجرای این طرح ها ندارند.

معاون گردشگری کشور با بیان این که ما پیگیر طرح های پیشنهادی درباره سامان دهی زمان سفرها هستیم، افزود: معاونت گردشگری پیگیر ساماندهی زمان سفر و اختصاص زمانی برای سفرهای زمستانی است. محمدمحب خدایی با بیان این که مکاتبات مربوط به این موضوع انجام شده است، خاطرنشان کرد: طرح تعطیلات پایان هفته و تعطیلات زمستانی در کارگروه های مربوط و کمیسیون های دولت در حال بررسی است.

وی درباره پیشنهاد تعطیلات زمستانی توضیح داد: این امر نیازمند تنظیم برنامه سفر و محاسبه تاثیر آن بر ساماندهی زمان سفر و رونق گردشگری در کشور است از این رو ما در حال بررسی این پیشنهاد هستیم. معاون گردشگری در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح تعطیلات زمستانی به زمستان سال 96 خواهد رسید ؟ گفت: باید جلسات کارگروه ها تشکیل و نتیجه آن اعلام شود و تا آن زمان نمی توانیم درباره اجرای قطعی این طرح نظری بدهیم.

درخور اشاره است اردیبهشت ماه امسال، رئیس سابق سازمان گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی درباره طرح تعطیلات زمستانی اظهار کرده بود: متوازن‌سازی زمان سفر یکی از طرح‌هایی است که سازمان های میراث‌فرهنگی و محیط‌ زیست آن را دنبال می‌کنند و در این باره ما طرح سه هفته تعطیلات زمستانی را پیشنهاد کرده‌ایم که با توجه به آلودگی هوا در این فصل بیش‌ازپیش به آن توجه شده است. زهرا احمدی پور گفته بود: این طرح اکنون در کمیسیون‌های دولت درحال بررسی است و می‌تواند گام بزرگی در راه استفاده از ظرفیت‌های گردشگری کشور باشد. وی همچنین از موافقت دولت با اجرای طرح تعطیلات دو روز آخر هفته خبر داد و اعلام کرد: همه وجوه دولت با اجرای طرح تعطیلات آخر هفته موافقند.

این اظهارات در حالی است که پیش از این طرح مربوط به تعطیلی دو روز آخر هفته در کمیسیون اجتماعی مجلس به سرانجام نرسیده است. در عین حال میراث فرهنگی و گردشگری، محیط‌ زیست و وزارت آموزش و پرورش از جمله سازمان‌هایی هستند که تلاش سه‌جانبه‌ای را برای طرح ساماندهی تعطیلات و تصویب آن انجام می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید