“طرح تحول نظام سلامت” اصلاح می‌شود

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۲۷
    کد خبر :114520

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از تفاهم این کمیسیون با وزیر بهداشت برای اصلاحات در طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

علی نوبخت‌ رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌های موجود در بحث تامین مالی طرح تحول نظام سلامت، گفت: قطعاً این طرح ادامه خواهد داشت، البته اصلاحاتی در آینده نزدیک در این طرح رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ادامه و تامین مالی این طرح صرفه‌جویی در هزینه‌هاست، ادامه داد: یکی از راه‌‌های صرفه‌جویی، رعایت نظام ارجاع با استفاده از پزشکان عمومی که دوره‌های تخصصی دیده‌اند، است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های صرفه‌جویی استفاده از پرونده سلامت الکترونیک است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در کنار صرفه‌جویی‌ها باید منابع مالی طرح تحول سلامت را پایدار کنیم، افزود: می‌توان از طریق یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر کالاهای آسیب‌رسان منابع مناسبی برای طرح تحول سلامت ایجاد کرد.

نوبخت با تاکید بر اینکه باید مالیات بر برخی از کالاهای آسیب‌رسان افزایش یابد، اظهار داشت: به طور نمونه مالیات بر سیگار و نوشابه باید افزایش یابد و تمام درآمدهای حاصله از آن در اختیار طرح تحول سلامت قرار گیرد.

وی از رایزنی با دولت برای پایدار کردن منابع درآمد طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: مقرر شده در بودجه سال 97 برای پایدار شدن منابع این طرح تصمیماتی اتخاذ شود تا این منابع قانونی شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در بودجه سال 97 قطعاً اولویت‌بندی در جهت استفاده دهک‌های پایین جامعه برای استفاده از طرح تحول سلامت خواهیم داشت.

نوبخت از برگزاری جلساتی با سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت برای پایدار کردن منابع طرح تحول سلامت خبر داد و افزود: تفاهماتی در جهت پایدار کردن منابع طرح تحول سلامت در بودجه سال 97 بین مجلس و وزارت بهداشت انجام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید