مذاکرات کره‌شمالی با روسیه تایید شد / هدف: پایان دادن به سیاست خصمانه آمریکا

    کد خبر :114342

رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند پیونگ یانگ در مذاکرات دوجانبه با روسیه خواستار پایان بخشیدن به سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی شده است.
به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری یونهاپ، چو سون هویی، دبیرکل دپارتمان آمریکای شمالی در وزارت خارجه کره شمالی مذاکراتی را با اولگ بورمیستروف، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه برگزار کرد و گفت که این مذاکرات با هدف پایان بخشیدن به سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی صورت گرفته است.

براساس گزارش آژانس خبری کره شمالی، این مذاکرات دوجانبه در مسکو و روز جمعه صورت گرفته است. دیپلمات کره شمالی همچنین با ایگور مورگلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت‌وگو کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: در مذاکرت و دیدار دو طرف مقامات دو کشور به تبادل دیدگاه‌ها درباره نگرانی‌های دوجانبه نظیر اوضاع در شبه جزیره کره و روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین آورده است: دبیرکل دپارتمان آمریکای شمالی در وزارت خارجه کره شمالی بر ضرورت توقف سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی به منظور کاهش تنش و تضمین امنیت و ثبات در شبه جزیره کره و منطقه شمال شرق آسیا تاکید کرد.

مسکو در قبال کره شمالی سیاستی دوستانه اتخاذ کرده اما به نفع قطعنامه‌های اخیر شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی رای داده است.
منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید