بهترین سن آموزش به کودکان برای کنترل ادرار

    کد خبر :114148

بهترین سن آموزش به کودکان برای کنترل ادرار و مدفوع 2 تا 3 سالگی است، البته این مساله به میزان آمادگی کودک متفاوت است.

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد مدیریت آموزشی بهترین سن آموزش به کودکان برای کنترل ادرار و مدفوع 2 تا 3 سالگی است، البته این مساله به میزان آمادگی کودک متفاوت است.

نرگس احمدی با اشاره بر این‌ مهم که قبل از این سن به هیچ وجه نباید آموزش را شروع کرد،گفت: چرا که حتی اگر پدر و مادر موفق شوند این مساله را به کودک خود آموزش دهند، بچه با آسیب‌هایی روبه رو خواهد بود.

وی افزود: بهترین فصل برای این آموزش فصل گرماست، اما به خاطر داشته باشید تحت هیچ شرایطی دو آموزش را با هم انجام ندهید، به طور مثال: برای گرفتن بچه از شیر یا جدا کردن محل خواب یا پوشک گرفتن، اولین مرحله برای آموزش کودک این است که باید اطلاعات نسبی از برنامه دستشویی رفتن آنها داشته باشید.

وی با بیان اینکه یک هفته قبل از آموزش باید به طور مرتب برنامه دستشویی رفتن کودک را کنترل و یادداشت کنید، گفت: حتما 7 روز را بنویسید چون میانگین بهتری را به دست می‌آورید، به عنوان مثال کودک بعد از صبحانه مدفوع و بعد از دو ساعت ادرار می‌کند و غیره ساعت‌ها مهم نیستند.

احمدی اظهار داشت: در واقع نکته مهم فاصله زمانی آنهاست چون خواب کودک متغیر است.مساله بعدی خرید یک لگن خوب و هیجان انگیز برای بچه است؛ چند لگن خوب را انتخاب کنید و به فرزند خود اجازه انتخاب بین آن چند لگن را بدهید و به اولین لگنی که علاقه نشان داد و با آن بازی کرد، همان را برایش خریداری کنید.

وی ادامه داد: پس از آن چند روز لگن را در اتاق کودک یا در جلو تلویزیون بگذارید ( البته قبل از این که از لگن استفاده شود) تا کودک به آن عادت کرده و با آن بازی کند، سپس آن را به دستشویی برده و در محل ثابتی قرار دهید و دیگر هرگز آن را خارج نکنید.

وی در پایان گفت: لگن حتما پشتی داشته باشد، اگر کودک را به منزل مادرتان می‌برید یک عدد لگن را هم برای آن جا تهیه کنید. درست هم شکل و هم اندازه و هم رنگ لگنی که برای بچه در خانه خودتان تهیه کرده‌اید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید