امیرعلی و فاطمه، محبوب ترین نام های ایرانی

    کد خبر :114131

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: امیرعلی و فاطمه محبوب ترین نام هایی به شمار می آیند که والدین برای فرزندن خود در سال 95 انتخاب کرده اند.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: یک میلیون و 528 هزار و 53 نفر در سال 1395 در ایران متولد شدند.

سیف الله ابوترابی افزود: نرخ عمومی ولادت (به معنی ولادت های ثبت شده به ازای یک هزار نفر جمعیت در یک سال شمسی) در سال 1395، 5/19 نفر در هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: میزان متولدین سال 95 در مقایسه با سال قبل از آن (1394) 2.7 نفر کاهش داشته است.

ابوترابی گفت: 57 درصد زنانی که در سال گذشته مادر شدند، کمتر از 30 سال سن داشتند و میانگین سن مادران که در این سال فرزنددار شده اند، 29 سال و میانگین سن مادران در سال گذشته در استان تهران نیز 30 سال بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: در سال گذشته نیز 32 درصد از پدرانی که فرزند دار شدند، کمتر از 30 سال سن داشتند.

ابوترابی در خصوص سهم فصل ها در رخداد ولادت در سال 95 نیز اظهار کرد: 25 درصد ولادت ها در زمستان، 26 درصد پاییز، 25 درصد در تابستان و 24 درصد نیز در فصل بهار اتفاق افتاده است.

** امیرعلی و فاطمه محبوب ترین نام ها برای فرزندان

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: امیرعلی و فاطمه محبوب ترین نام هایی به شمار می آیند که والدین برای فرزندن خود در سال 95 انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: مجبوب ترین نام های دختر که والدین در این سال برای نوزادان دختر خود انتخاب کردند نیز به ترتیب شامل فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا و یسنا بوده است.

ابوترابی اضافه کرد: محبوترین نام های انتخابی پسران نیز در سال گذشته به ترتیب شامل امیرعلی، محمد، امیرحسین، ابوالفضل و علی است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: درحال حاضر بیش از 98 درصد رویدادهای ولادت در فاصله کمتر از یک سال از رخداد، در مهلت قانونی ثبت می شود؛ ضمن اینکه مهلت ثبت قانونی برای ولادت 15 روز است.

در حال حاضر جمعیت ایران بیش از 80 میلیون نفر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید