جدیدترین اخبار
۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳ اجتماعی کد خبر :113917

چگونه با وسوسه غذا خوردن قبل از خواب شبانه مقابله کنیم؟

تقریبا همه ما از مضرات غذا خوردن پیش از خوابیدن آگاه هستیم و به خوبی می دانیم که بهترین زمان برای صرف شام، چندین ساعت قبل از رفتن به رختخواب است.

به گزارش نامه نیوز، اما اگر این موضوع را می دانید ولی نمی توانید در مقابل وسوسه غذاخوردن مقاومت کنید، توصیه می کنیم ادامه این مطلب را به دقت مطالعه کنید تا ترفندهای موثر برای این اراده را یاد بگیرید. در زیر تمامی مواردی که با رعایت آن ها می توانید عادت غذا خوردن پس از شام را از سر خود بیندازید، معرفی شده است.

۱- برای صبحانه تخم مرغ میل کنید

بهترین سلاح برای مقابله با خوردن غذا و خوراکی های شبانه این است که صبحانه کاملی را در ابتدای روز میل کنید. بهترین گزینه، خوردن تخم مرغ برای اولین وعده ی غذایی در طول روز است. تخم مرغ برای مدت طولانی فرد را سیر نگه می دارد و دو برابر بیشتر از غلات و نان حجم دارد. از این رو در رژیم های لاغری هم در مصرف تخم مرغ برای صبحانه تاکید زیادی وجود دارد.

این ماده همچنین احساس گرسنگی و نیاز به مصرف انرژی را تا ۲۴ ساعت کاهش می دهد.

۲- از خرید اسنک هایی که ارزش غذایی ندارند، پرهیز کنید

اگر دلتان نمی خواهد که قدرت اراده خود را محک بزنید، توصیه می کنیم که به سراغ خرید اسنک های مضر نروید تا شب پیش از خواب، برای خوردن آن ها وسوسه نشوید. وقتی این مواد خوراکی در خانه وجود نداشته باشند، حتی اگر دلتان بخواهد هم امکان دسترسی به آن ها را نخواهید داشت.

با این کار به سلامت هر چه بیشتر بدن و برخورداری از خوابِ باکیفیت خود کمک شایانی می کنید.

۳- از مصرف غذاهای بدون کالری پرهیز کنید

غذاهایی که مملو از کربوهیدرات هستند، همانند فست فود، سرخ کردنی ها، نوشابه های شیرین و سس های چرب باعث می شوند تا شب پس از صرف غذا، همچنان دلتان خوراکی بخواهد.

۴- مصرف نمک را نصف کنید

نمک و دیگر ادویه ها باعث تشدید حس گرسنگی می شوند. برای اینکه غذا طعم طبیعی خود را حفظ کند، بهتر است آن را به جای نمک با پیاز، سیر و سبزیجات معطر طعم دار کنید.

۵- بروکلی را وارد رژیم غذایی خود کنید

اگر در سالادهای خود بروکلی ریخته و مصرف کنید، برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری خواهید داشت. در نتیجه شب ها بعد از صرف شام، دوباره به سراغ یخچال نخواهید رفت.

۶- ورزش کنید

ورزش کردن نه تنها باعث سوختن و از بین رفتن کالری ها می شود، بلکه اشتهای کاذب را نیز از بین می برد. همچنین بد نیست اشاره کنیم که ورزش موجب کاهش استرس (یکی از دلایل پرخوری در برخی از افراد) می شود.

۷- خنک نگه داشتن اتاق خواب

با کاهش دمای اتاق تا حد زیادی می توانید احساس گرسنگی را از بین ببرید. جالب است بدانید که بدن در دمای ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتی گراد، حدودا ۷ درصد کالری بیشتری می سوزاند.

۸- نوشیدن آب معدنی

انسان گاهی حس تشنگی را از گرسنگی تشخیص نمی دهد، از این رو بهتر است به جای خوردن یک کاسه ماست، یک لیوان آب معدنی بنوشید تا احساس گرسنگی تان از بین برود.

۹- مسواک زدن دندان ها

وقتی هنگام غروب دندان های خود را مسواک می زنید، مغز این پیغام را که «دیگر نباید غذا بخوری!» را ارسال کرده و در نتیجه اشتهای کمتری برای صرف غذا خواهید داشت. همچنین، طعم نعنا و منتول نیز باعث می شود تا مزه غذاها و خوراکی ها بد شده و اشتها برای مصرف آن ها از بین برود.

۱۰- قبل از ساعت ۱۱ شب بخوابید

هر ساعت خواب اضافه باعث می شود تا ۶ درصد از مصرف کالری در بدن کاسته شود.

در آخر هم بد نیست اشاره کنیم که خود را مجبور نکنید تا همه ۱۰ مورد را از همان روز اول اجرا نمایید. به صورت آهسته اما پیوسته برای از بین بردن عادت های اشتباه تلاش کرده و آن ها با موارد درست و مناسب جایگزین کنید.

مطالب مرتبط

روی خط خبر

  • موگرینی: اروپا بیت المقدس را پایتخت دو دولت می داند
  • احمدی‌نژاد دیگری در راه است /اصغرزاده: ژن احمدی نژاد در بخشی از اصولگرایان نهفته است
  • دردسر همیشگی دولت با ردیف‌های خاص و بی حساب و کتاب در بودجه
  • دو نکته پر اهمیت سفر «دیپلمات موطلایی» انگلیس به تهران
  • ماجرای گلایه از موضع‌گیری کدخدایی درباره رابطه اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان
  • گازوئیل گران می‎شود
  • مشمولانی که یک میلیون سهام عدالت دارند، چقدر دریافت می‌کنند؟
  • بانک‌ها نمایش کاهش سود بانکی راه انداخته‌اند
  • میزان وام ازدواج برای سال ۹۷ مشخص شد
  • ۱۵ بهمن؛ بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در صحن مجلس
  • گرفتار در انقباض
  • محمود عباس به‌منظور دیدار با السیسی وارد قاهره شد
  • ظریف: غیرقابل اعتماد بودن آمریکا کاملا قابل پیش‌بینی است
  • پیگیری مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح
  • خطر مجازی در کمین حسن روحانی /شبکه های اجتماعی دردسر جریان اصلاحات خواهد شد؟
  • اندیشکده لوئی: کنگره آمریکا نه تحریم‌های ایران را برمی‌گرداند و نه متمم تازه‌ای به قانون بازنگری برجام می‌افزاید
  • ادعای عجیب حکمتیار درباره ایران
  • وحشت اسراییل بعد از صدور بیانیه گردان عزالدین قسام و تیراندازی به اتوبوس شهرکنشینان
  • یارانه این افراد از سال ۹۷ قطع می شود
  • استعفای صالحی امیری تکذیب شد
  • سن زباله گردی به ۴ سال رسید
  • مهم‌ترین تغییرات بودجه‌ی ۱۳۹۷ دولت در خصوص خودروها
  • دگرگونی بینش جهانی در خصوص سل مقاوم به درمان
  • اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره انتشار یک عکس در فضای مجازی
  • تکذیب یک خبر عجیب؛ استعفای صالحی امیری از شهرداری یک طنز رسانه ای است!
  • تکمیل ۵۷ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال آینده
  • افزایش تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمیسیون آموزش مجلس
  • طرح ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی در دمای بالا اجرایی شد
  • سه بیماری که با مصرف نمک زیاد سراغ‌تان می‌آید
  • آمار شوکه کننده از قتل زنان در مناطقی از انگلیس