چگونه با وسوسه غذا خوردن قبل از خواب شبانه مقابله کنیم؟

    کد خبر :113917

تقریبا همه ما از مضرات غذا خوردن پیش از خوابیدن آگاه هستیم و به خوبی می دانیم که بهترین زمان برای صرف شام، چندین ساعت قبل از رفتن به رختخواب است.

به گزارش نامه نیوز، اما اگر این موضوع را می دانید ولی نمی توانید در مقابل وسوسه غذاخوردن مقاومت کنید، توصیه می کنیم ادامه این مطلب را به دقت مطالعه کنید تا ترفندهای موثر برای این اراده را یاد بگیرید. در زیر تمامی مواردی که با رعایت آن ها می توانید عادت غذا خوردن پس از شام را از سر خود بیندازید، معرفی شده است.

۱- برای صبحانه تخم مرغ میل کنید

بهترین سلاح برای مقابله با خوردن غذا و خوراکی های شبانه این است که صبحانه کاملی را در ابتدای روز میل کنید. بهترین گزینه، خوردن تخم مرغ برای اولین وعده ی غذایی در طول روز است. تخم مرغ برای مدت طولانی فرد را سیر نگه می دارد و دو برابر بیشتر از غلات و نان حجم دارد. از این رو در رژیم های لاغری هم در مصرف تخم مرغ برای صبحانه تاکید زیادی وجود دارد.

این ماده همچنین احساس گرسنگی و نیاز به مصرف انرژی را تا ۲۴ ساعت کاهش می دهد.

۲- از خرید اسنک هایی که ارزش غذایی ندارند، پرهیز کنید

اگر دلتان نمی خواهد که قدرت اراده خود را محک بزنید، توصیه می کنیم که به سراغ خرید اسنک های مضر نروید تا شب پیش از خواب، برای خوردن آن ها وسوسه نشوید. وقتی این مواد خوراکی در خانه وجود نداشته باشند، حتی اگر دلتان بخواهد هم امکان دسترسی به آن ها را نخواهید داشت.

با این کار به سلامت هر چه بیشتر بدن و برخورداری از خوابِ باکیفیت خود کمک شایانی می کنید.

۳- از مصرف غذاهای بدون کالری پرهیز کنید

غذاهایی که مملو از کربوهیدرات هستند، همانند فست فود، سرخ کردنی ها، نوشابه های شیرین و سس های چرب باعث می شوند تا شب پس از صرف غذا، همچنان دلتان خوراکی بخواهد.

۴- مصرف نمک را نصف کنید

نمک و دیگر ادویه ها باعث تشدید حس گرسنگی می شوند. برای اینکه غذا طعم طبیعی خود را حفظ کند، بهتر است آن را به جای نمک با پیاز، سیر و سبزیجات معطر طعم دار کنید.

۵- بروکلی را وارد رژیم غذایی خود کنید

اگر در سالادهای خود بروکلی ریخته و مصرف کنید، برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری خواهید داشت. در نتیجه شب ها بعد از صرف شام، دوباره به سراغ یخچال نخواهید رفت.

۶- ورزش کنید

ورزش کردن نه تنها باعث سوختن و از بین رفتن کالری ها می شود، بلکه اشتهای کاذب را نیز از بین می برد. همچنین بد نیست اشاره کنیم که ورزش موجب کاهش استرس (یکی از دلایل پرخوری در برخی از افراد) می شود.

۷- خنک نگه داشتن اتاق خواب

با کاهش دمای اتاق تا حد زیادی می توانید احساس گرسنگی را از بین ببرید. جالب است بدانید که بدن در دمای ۱۷ تا ۱۸ درجه سانتی گراد، حدودا ۷ درصد کالری بیشتری می سوزاند.

۸- نوشیدن آب معدنی

انسان گاهی حس تشنگی را از گرسنگی تشخیص نمی دهد، از این رو بهتر است به جای خوردن یک کاسه ماست، یک لیوان آب معدنی بنوشید تا احساس گرسنگی تان از بین برود.

۹- مسواک زدن دندان ها

وقتی هنگام غروب دندان های خود را مسواک می زنید، مغز این پیغام را که «دیگر نباید غذا بخوری!» را ارسال کرده و در نتیجه اشتهای کمتری برای صرف غذا خواهید داشت. همچنین، طعم نعنا و منتول نیز باعث می شود تا مزه غذاها و خوراکی ها بد شده و اشتها برای مصرف آن ها از بین برود.

۱۰- قبل از ساعت ۱۱ شب بخوابید

هر ساعت خواب اضافه باعث می شود تا ۶ درصد از مصرف کالری در بدن کاسته شود.

در آخر هم بد نیست اشاره کنیم که خود را مجبور نکنید تا همه ۱۰ مورد را از همان روز اول اجرا نمایید. به صورت آهسته اما پیوسته برای از بین بردن عادت های اشتباه تلاش کرده و آن ها با موارد درست و مناسب جایگزین کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید