نسخه‌ی خاص و محدود مک‌لارن 570GT، رونمایی شد

    کد خبر :113910

مک‌لارن از نسخه‌ی ویژه و محدودی از مدل 570GT رونمایی کرد. این نسخه، یادآور رنگ سبز خودروهای مسابقه‌ای بریتانیایی است.، رنگ سبز معروف خود را جایگزین طرح و رنگ‌های اسپانسرها در دهه‌ی ۷۰ میلادی کردند، این رنگ بخصوص کاملا بلااستفاده شده است. رنگ مخصوص فراری قرمز است، استون مارتین از رنگ خاکستری جیمز باند استفاده می‌کند و حتی امروزه رنگ معرفِ سوپراسپرت‌های مک‌لارن نارنجی روشن است. به نظر می‌رسد که رنگ سبز از مد افتاده باشد؛ اما حالا دپارتمان ویژه‌ی مک‌لارن، به دنبال احیای این رنگ است.

رنگ سبز بدنه و چرم قهوه‌ای کابین، احتمالاً کلاسیک‌ترین ترکیب ممکن برای یک خودرو باشد و از آلفارومئو میتو تا فراری GTC4 Lusso، برازنده‌ی این ترکیب رنگ هستند. تیم طراحی بخش ویژه‌ی مک‌لارن، ۶ دستگاه از مدل 570GT را به این رنگ مزین کرده است تا ثابت کند که رنگ سبز بریتانیایی، هنوز هم از مد نیفتاده و گزینه‌ی مناسبی برای عکس‌های اینستاگرامیِ نسل مدرن سوپراسپرت‌ها است.

تمام این ۶ دستگاه 570G دارای پلاک مخصوص دپارتمان ویژه‌ی مک‌لارن (MSO) هستند؛ رنگ سبز این خودروها از رنگ به‌کاررفته در مک‌لارن F1 GT پروتوتایپ موسوم به XP الهام گرفته شده است که شاید نسخه‌ی لانگ‌تِیل مک‌لارن F1 GT را در ذهن شما تداعی کند.

پس از رونمایی پورشه از مدل GT1 و مرسدس از پروتوتایپ CLK GTR، مک‌لارن برای ماندن در رقابت‌های لمانز، تغییراتی در بدنه‌ی F1 GT داد که البته فقط سه دستگاه از این سوپراسپرت برای تردد در جاده ساخته شده است. نسخه‌ی لانگ‌تیل F1 GT که با کد XP GT شناخته می‌شود، هنوز در اختیار مک‌لارن است و بدون شک برازنده‌ی یک جایگاه در تالار افتخارآفرینان مک‌لارن واقع در شهر وکینگ انگلستان است. مطمئناً این سوپراسپرت به‌راحتی بیش از ۱۰ میلیون پوند ارزش دارد.

ولی 570GT با همان رنگ سبز بدنه، دوخت‌های سبزرنگ، تزئینات بدنه به رنگ‌های نارنجی و سیاه خیلی قیمت کمتری دارد و فقط ۲۱ هزار پوند از مدل استاندارد ۱۵۴ هزار پوندی بیشتر است. مشخصات فنی همچون توان خروجی ۵۶۲ اسب بخار از یک پیشرانه‌ی هست سیلندر V شکل و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در زمان ۳.۴ ثانیه، بدون تغییر است و البته 570GT XP GREEN، فقط در کشورهای بریتانیا، آلمان و هلند عرضه خواهد شد.

شاید لامبورگینی هوراکان پرفورمانته یا پورشه 911 GT RS نیز مناسب این رنگ باشند. به نظر شما رنگ سبز، برازنده‌ی سوپراسپرت‌های مدرن امروز است؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید