حمله خرس به پیرمرد آبدانانی

    کد خبر :113726

مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان گفت: یک پیرمرد دامدار در منطقه عشایری تختان این شهرستان مورد حمله یک قلاده خرس قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان گفت: یک پیرمرد دامدار در منطقه عشایری تختان این شهرستان مورد حمله یک قلاده خرس قرار گرفت.

نصرت الله علیزاده اظهار کرد: این پیرمرد 67 ساله از عشایر منطقه تختان در منطقه جنگلی کبیرکوه هنگام تالیف گوسفندان مورد حمله یک قلاده خرس قرار گرفت و از ناحیه کتف، کمر و دست مجروح شد.

وی افزود: خبر این حادثه توسط یکی از عشایر به مرکز فوریت های پزشکی آبدانان اطلاع داده شد که بلافاصله گروهی از نیروهای این مرکز به منطقه کوهستانی کبیرکوه حد فاصل روستای تختان اعزام و فرد حادثه دیده را پس از احیا و انجام عملیات مقدماتی پزشکی به پائین کوه منتقل کردند.

مسئول شبکه بهداشت و درمان آبدانان اضافه کرد: این دامدار آبدانانی برای معاینات و مداوا به مرکز درمانی ایلام منتقل شده است.

گفتنی است در سال های گذشته و در فصل پائیز و ثمردهی درختان بنه و برداشت عسل طبیعی تعدادی از عشایر، کارگران فصلی و دامداران شهرستان آبدانان در کوههای کبیرکوه و دینارکوه مورد حمله خرس و دیگر جانوران وحشی قرار گرفته اند.

پلنگ، گربه وحشی، خرس قهوه ای، کفتار راهرا، گرگ، روباه، شغال، خدنگ، سمور، سنجاب ایرانی، سمور سنگی، سمور جنگلی، خارپشت، خرگوش، گراز، کل، بز و قوچ و میش وحشی گونه های هستند که در زیستگاه های این شهرستان زندگی می کنند.

210 گونه مختلف جانوری در زیستگاه های طبیعی این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 31 مورد پستاندار و 180 مورد دیگر مربوط به انواع پرندگان است.
37 گونه پستاندار، 183 گونه پرنده، 59 مورد خزندگان، چهارگونه دوزیستان و 30 گونه ماهی تاکنون در استان ایلام شناسایی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید